Coop Norge søker Performance Marketing Manager

Foto: Coop
Foto: Coop
Se nøkkelkompetanse

Coop er Norges nest største dagligvareaktør og driver i dag, ca. 1.160 dagligvarebutikker innenfor seks kjedekonsepter: Obs!, Extra, Coop Prix, Coop Mega, Coop Marked og Matkroken. I tillegg driver Coop 110 byggevarehus i kjedene Obs! Bygg, Extra Bygg og Coop Byggmix. Coop eies av kundene gjennom deres medlemskap i ett av 97 samvirkelag i Norge. Coop har i dag 1,6 millioner medlemmer. Samvirkelagene eier fellesorganisasjonen Coop Norge SA.

Coop Norge SA er interesseorganisasjon for samvirkelagene og ivaretar deres fellesoppgaver for å trygge og for å skape verdier og medvirke til at samvirkelagene drives og utvikles til det beste for medlemmene.

Coop sin sentrale markedsavdeling har ansvaret for å markedsføre alle kjeder samt egne merkevarer (EMV) og Coop mormerke (Masterbrand). Coop er blant Norges aller største annonsører og utøver også en betydelig sponsorvirksomhet. Markedsavdelingen kan by på et sterkt fagmiljø med mange spennende og interessante oppgaver.


Rollen som Performance Marketing Manager skal sikre gode digitale annonseløsninger for Coop og være vår fremste spydspiss innenfor digitale performance kanaler. Denne ressursen skal være en viktig sparringspartner for kjedemarkedsførerne og delta inn i tverrfaglige markedskommunikasjonsteam. Stillingen er sentralt plassert i markedsavdelingen og vil rapportere til assisterende markedsdirektør.

Vi ser etter deg med høyere utdannelse innen markedsføring og du har gjerne 3-5 års erfaring fra annonsør eller byråsiden, innen fagfeltet Performace Marketing. Det er viktig at du har god kjennskap til og erfaring med digitale kanaler, online display, SEM/SEO, programmatisk og sosiale medier. Du er vant med å etablere KPI`er og følge opp målsettinger, samt rapportering og analyse av målinger. Det er en forutsetning at du har erfaring fra annonsestyringssystemer, Google Analytics, Adwords, Facebook etc.

Du skal etablere beste praksis for Coop sine kjeder og merkevarer og ha utstrakt kontakt med mediesamarbeidspartnere som mediebyrå, performance byrå, Facebook, Google og de største mediehusene.

Du vil få ansvar for:

• Være rådgiver og sparringspartner overfor markedssjefer og produktsjefer
• Etablere beste praksis for Coop sine kjeder og merkevarer
• Kompetansebygging på tvers av avdelinger i Coop Norge
• Være fremste fagressurs innen digital markedsføring og webanalyse
• Koordinering av leverandører innen sosiale kanaler og optimal bruk av synlighetsprodukter innen SEO og søk
• Delta i relevante prosjekter
• Rapportere og foredle digitalanalyse for alle interessenter på hele Coop.no • Bidra til kvalitetssikring av systemer for annonsekjøp

Dine personlige egenskaper:

• Evne til å strukturere og flink til å prioritere oppgaver
• Høy arbeidskapasitet, resultatorientert og sterk gjennomføringsevne
• Liker å jobbe både selvstendig og i team
• Gode pedagogiske evner

Søknadsfrist for denne stillingen er snarest og vi behandler søkere fortløpende, så vår anbefaling er at du viser din interesse så snart som mulig. Vennligst søk via lenken på denne siden.

Har du øvrige spørsmål knyttet til stillingen kan du kontakte Eivind eller Anna i Mediabemanning.

Vi ser frem til å høre fra deg!


Del artikkelen

Kontaktpersoner