Dagens Næringsliv / DNX søker innholdsprodusenter

Del artikkelen

Dagens Næringsliv er i gang med den strategisk viktige oppbyggingen av DNX - et nytt forretningsområde med høye ambisjoner for vekst og utvikling.DNX er rådgiver, partner og produsent innen innholdsmarkedsføring, kommunikasjon, digitalisering og markedstjenester. Akkurat nå søker vi etter flere innholdsprodusenter til DNX.

Foto: DN
Foto: DN

Dagens Næringsliv er et selskap i konsernet NHST Media Group. Dagens Næringsliv er Norges ledende næringslivsavis, med helge- og livsstilsatsninger som Magasinet, D2 og Smak.no. Hver uke leser over en million mennesker Dagens Næringsliv på nett, mobil, nettbrett og papir.


Dagens Næringsliv satser på innholdsmarkedsføring og skal gi kunder og annonsører tjenester av høy kvalitet. Målet er å skape et nytt forretningsområde for avisen. Innholdet skal ha samme kvalitet som alt annet innhold som produseres i Dagens Næringsliv. Avdelingen vil samarbeide tett med øvrige interne ressurser, særlig annonseavdelingen, avdeling for partnersalg, Innsikt og DN Konferanse. Innholdssatsningen bygges opp i takt med oppdragsmengde. Stillingene vil rapportere til direktør for DNX.

Vi søker innholdsprodusenter som brenner for kvalitetsinnhold. Du har erfaring med og interesse for å produsere innhold som både engasjerer og inspirerer. Sentrale arbeidsoppgaver er produksjon av innholdsmarkedsføring; idé- og konseptutvikling, intervju, foto, tekst, dialog med kunden, samt publisering og oppfølging.

Vi ser etter deg som har et godt idéhode, bred redaksjonell og journalistisk erfaring og god fremstillingsevne både skriftlig, muntlig og visuelt. Du har også erfaring med og interesse for digitale og innovative fortellerteknikker.

Som innholdsprodusent i DNX er det en fordel om du kan jobbe med utviklere, og / eller selv behersker ulike verktøy som gjør at du klarer å utnytte digitale muligheter i historiefortellingen. Erfaring fra foto og video, samt redigering av dette er også en fordel. 

Vi ønsker spesielt at du:

• Har høy digital kompetanse
• Er en god skribent med egne ideer og evnen til å lande dem
• Har kunnskap om bruk av visuelle og digitale virkemidler, sosiale medier og interesse for innholdsmarkedsføring
• Har god kunnskap om måling og effekt av innhold
• Har erfaring fra eller interesse for næringsliv, teknologi eller finans/økonomi – eller andre områder som er relevante for DNs annonsører og målgrupper

Vi bygger et nytt, kreativt miljø i DNX, og ser etter genuint trivelige samarbeidssjeler og bra folk som liker å jobbe i en oppstartsvirksomhet der alle bidrar i alle ledd. Dersom du synes dette høres spennende ut, kan du søke via linken på denne siden. Vi behandler søknader fortløpende og ønsker derfor at du søker så snart som mulig. Har du øvrige spørsmål kan du kontakte Henrik eller June i Mediabemanning. Du kan også kontakte Siri Skaalmo ,direktør DNX, for spørsmål knyttet til stillingen.

DNX søker også etter flere flinke folk til andre roller. Les mer om stillingene her.

Søk på stillingen


Kontaktperson