NAF søker digital analytiker

Vil du være med å utvikle NAFs digitale fremtid? NAF søker en forretningsorientert digital analytiker til å utvikle fagområdet Digital Innsikt og Analyse og være pådriver for digitalt analyse- og innsiktsarbeid i NAF.

  • NAF- Norges Automobil-Forbund
Foto: Colourbox
Foto: Colourbox

NAF er en trafikantorganisasjon med en betydelig stemme i samfunnet. NAF er Nordens største medlems- og forbrukerorganisasjon. Hver tiende nordmann er medlem og 25 prosent av alle personbileiere er medlem.

NAF har ca. 360 engasjerte medarbeidere og er organisert i egne virksomhets- og produktområder Medlemskap, NAF sentrene med test og kontroll av bil, NAF Finans og Forsikring, veihjelp, trafikkopplæring, handel, forbrukerassistanse, digitale tjenester m.m. NAF er en medlemseid organisasjon som er organisert gjennom 71 lokalavdelinger.


NAF jobber aktivt med digital transformasjon og har som målsetting å bli en ledende digital aktør gjennom innovasjon og brukerfokus. Vi ser utviklingsområder innen transport, kunnskapsdeling, miljø og sikkerhet m.m. Vi har store mengder med relevant data som vi evner å analysere og agere på, men ønsker å bli enda bedre og være en fremtidsrettet og modig organisasjon. Stillingen som ansvarlig for Digital Innsikt og Analyse er sentral for å ta gode digitale beslutninger, identifisere trender, øke relevans og bidra til at NAF utvikler seg i riktig retning.

NAF søker en forretningsorientert digital analytiker til å utvikle fagområdet Digital Innsikt og Analyse og være pådriver for digitalt analyse- og innsiktsarbeid i NAF. Vi søker enten en erfaren analytiker som kan gi et betydelig bidrag fra oppstart eller nyutdannet med talent og høy motivasjon om å bli best på digitale analyser, innsikt og marketing automation. Vi har allerede et godt utviklet og ambisiøst fagmiljø i NAF, og gode digitale samarbeidspartnere og byråer. Stillingen rapporterer til leder for Digitale kanaler og vil arbeide med digitale miljøer i hele NAF.

Arbeidsoppgaver:
- Analysere, tracke og teste NAFs digitale kanaler (egne, betalte og fortjente)
- Rapportere og analysere på måltall
- Gjennomføre innsikts- og analysearbeid som gir forretningsmessig forståelse av NAFs digitale resultater og muligheter
- Utvikle digitale analysesystemer og metoder i samarbeide med eksterne samarbeidspartnere og leverandører 
- Være support og støttespiller i innovasjonsarbeidet og bidra i utvikling av nye konsepter og tjenester
- Identifisere potensiale og foreslå tiltak for økt lønnsomhet og kundeverdi
- Nyhetsbrev for digital innsikt og analyse 
- Bidra til en bedre forståelse for og bruk av data og innsikt internt i det generelle markedsarbeidet

Kvalifikasjoner:
- 3-6 års operativ og strategisk erfaring med web- og app analyse, men nyutdannede vil også bli vurdert
- Tung erfaring med Google analytics, SEO, Google tagmanager og andre Google verktøyer
- Erfaring med Klipfolio, annet dashboard verktøy eller BI-verktøy
- Erfaring med tracking, KPI-målinger og optimalisering (CRO)
- Erfaring med brukeranalyser, A/B-testing og brukervennlighet
- Kunnskap om datamining og prediksjonsmodeller (machine learning) ønskelig, men ikke et krav
- Nerd på tall, statistikk og excel
- Relevant utdannelse på høyere nivå
- Gjerne erfaring fra å jobbe med sterke og digitalt innovative merkevarer/miljøer, enten fra byråsiden eller i en digitalavdeling.

Personlige egenskaper:

- Glad i tall, statistikk og excel
- Stor interesse for analyse - og datadrevne beslutninger
- Engasjert og initiativrik
- Strukturert
- Fleksibel
- God til å forenkle og formidle komplekse problemstillinger
- Evner å omsette analyser til innsikt og foreslå tiltak

Vi tilbyr:
- Spennende oppgaver i en organisasjon med stor samfunnsbetydning og ambisjon om å vinne på den digitale arenaen
- Et godt og dynamisk arbeidsmiljø med dyktige kolleger
- Gode pensjons- og forsikringsordninger
- Personlig utvikling og varierte arbeidsoppgaver i et sterkt faglig miljø hos NAF og samarbeidspartnere
- Lønn etter avtale

For mer informasjon om stillingen kan du ta kontakt med Anita Hagen eller Henrik Sandberg i Mediabemanning. Vi vil gjerne ha din søknad via linken på denne siden innen 14. april. 

Søk på stillingen


Kontaktperson