VitaeLab søker Online Marketing Specialist

Del artikkelen

Vi ser etter deg som brenner for markedsføring og digitale medier! Som vår nye medarbeider skal du være med å styrke og videreutvikle vår virksomhet i det norske markedet. Du er oppriktig nysgjerrig på digitale trender og hva som er salgsutløsende i digitale kanaler.

VitaeLab søker Online Marketing Specialist
VitaeLab søker Online Marketing Specialist

VitaeLab er blant Europas ledende aktører innen abonnementsalg av kosttilskudd direkte til forbruker. Selskapet ble etablert i 2002 med VitaePro® som er et av Nordens mest brukte kosttilskudd og konsernets største varemerke. Med egen forsknings- og utviklingsavdeling har vi fokus på kvalitet og dokumentasjon i alle ledd.

VitaeLab er en del av Sana Pharma-gruppen, et internasjonalt konsern og leverandør av kosttilskudd, medisinsk utstyr og reseptfrie legemidler fra planter. Gruppen har virksomhet i Norge, Sverige, Danmark, Finland, Tsjekkia, Island og USA med rundt 200 ansatte og en omsetning på over en halv milliard kroner. Vår drivkraft er å hjelpe mennesker med å få en bedre hverdag. Som organisasjon er vi opptatt av å utvikle en kultur som bygger på våre grunnverdier; nyskapende, modig, ansvarlig og respektfull!


Hos oss får du ansvar for å videreutvikle våre digitale kanaler, og øke salget av abonnement. Oppgavene er både strategiske og operative, og du blir en del av den norske markedsavdelingen samt vårt nordiske Web-team. Du arbeider operativt, samtidig som du prosjektleder ulike oppgaver. Stillingen rapporterer til markedssjef i Norge.

Arbeidsoppgaver og ansvarsområder

Eide/betalte kanaler:

• Oppsett av betalte digitale kampanjer eller ved direkte kontakt med medier/partnere – advertorials/native, display, Facebook etc
• Utvikle digitalt materiell, aktivt skrive tekster til annonser og content, teste nye budskap og målgrupper digitalt
• Booking av medieplasseringer/medieforhandling
• Evaluere og rapportere på kampanjer (lønnsomhet/CPO)
• Videreutvikle digital strategi – holde seg oppdatert på fagfeltet, finne nye muligheter for å øke salget/antall abonnenter•  

Egne kanaler:

• Oppfølgning av eksterne partnere på resultat/optimalisering/videreutvikling av materiell på SEM/SEO, Facebook etc
• Aktiviteter for å skaffe prospects (Apsis)
• Webredaktør for våre landingssider

Nødvendige kvalifikasjoner

• Minimum 3 års høyere utdanning innen markedsføring/salg
• Minimum 3 års arbeidserfaring innen digital markedsføring – erfaring med direkte salg og B2C er en fordel
• Kan vise til hands-on, operativ erfaring med optimalisering av kampanjer og gode resultater
• Gjerne erfaring med medieforhandling, og kunnskap om dagens digitale mediekjøp
• Meget god kjennskap til publiseringsverktøy, salgsweb og teknikk i å skrive for web
• God kjennskap til SEO og Google Analytics
• God kjennskap til Adform er ønskelig, men ikke et krav
• Solide Excel- og IT-kunnskaper, samt god tallforståelse
• Meget god muntlig og skriftlig fremstillingsevne i norsk og engelsk

Personlige egenskaper

• Brenner for digital markedsføring
• Fremoverlent, vilje og evne til å holde seg oppdatert på den nyeste utviklingen innenfor fagområdet
• Strukturert og selvgående
• Analytisk og resultatorientert
• Høy gjennomføringsevne

Hva kan vi tilby?

• En dynamisk og spennende arbeidsdag, i et godt arbeidsmiljø
• Gode muligheter for faglig utvikling gjennom bred hands-on erfaring. Vi har flere produkter/hjemmesider, ulike målgrupper og digitale kampanjer i de fleste digitale kanaler
• Attraktive velferdsgoder, bl. a ferieleiligheter i inn- og utland
• En fast stilling på 100% basis

Søknadsfrist er snarest og vi forbeholder oss retten til å kontakte aktuelle kandidater fortløpende.

Er dette oppgaver som trigger deg? Send oss din søknad idag, via linken på denne siden.

Har du øvrige spørsmål knyttet til denne stillingen, kan du kontakte rådgiver i Mediabemanning Henrik Sandberg eller Anna Blom Rian.

Søk på stillingen


Kontaktperson