Accenture Interactive vil ha topp-kreatører på laget

Accenture Interactive har på kort tid blitt verdens største digitalbyrå. Nå styrker de seg ytterligere innen kreativ konseptutvikling, reklame og kommunikasjon for de største merkevarene i Norge.

Accenture Interactive vil ha topp-kreatører på laget
Accenture Interactive vil ha topp-kreatører på laget

Accenture Interactive har allerede overrasket mange med sin sterke posisjonering innen digital forretnings-, design- og teknologiutvikling. Litt mindre kjent har deres satsning innen kreativ konseptutvikling, reklame og kommunikasjon vært, men de har i det siste fått stor oppmerksomhet rundt internasjonale oppkjøp som Rothco, Karmarama, Kunstmaan og The Monkeys. Nå skal Accenture Interactive i Norge rekruttere et kreativt toppteam og reklamerigg som skal jobbe med gode kommunikasjonskonsepter for selskapets kunder i Norge.

Kobler kreativitet og teknologi

-Det er ingen hemmelighet at vi har ambisjoner om å styrke oss vesentlig innen kreativitet og idéutvikling. Derfor rekrutterer vi et kreativt team, en rådgiver og en prosjektleder. Vi vet hvilken styrke vi har innen digital utvikling, og er sikre på at vi vil differensiere oss ytterligere ved å få på plass et toppteam med erfaring fra andre byråer. Planen er å koble sammen kreativitet med vår sterke forretningsmessige og teknologiske kompetanse, for å utvikle radikalt bedre kundeopplevelser på vegne av våre kunder, sier Stian Fossum, CEO i Accenture Interactive Norge.

Plukker priser
For når Accenture Interactive har kommet dit at de plukker med seg gjeve priser som Cannes Lions Grand Prix for sin ‘JFK Unsilenced’, så har de gjort noe riktig på veien mot ambisjonen om å forløse god kommunikasjon hos sterke merkevarer.

- Vi ser etter nye kreative kolleger som vil få bruke sin kreativitet sammen med ledelsen i mange av de største bedriftene i Norge. Og, kreatørene vil få følge sine ideer fra tidlig fase til ferdig lanserte produkter og tjenester, som nær samarbeidspartner med våre kunder. Accenture har et sterkt strategisk fotavtrykk, og vi er ledende på design og teknologi. Dette vil gi kreatørene tilgang til mer innflytelse og mer spennende arbeid enn i de tradisjonelle reklamebyråene. I tillegg er vi i en meget sterk posisjon internasjonalt, som også gir muligheter for å jobbe med andre ledende kreatører utenfor Norge, sier Fossum.

Har selvtillit på egen posisjon

Accenture Interactive er det femte største, og det raskest voksende, byrået globalt uavhengig av kategori. Med dette som bakteppe kan ikke Fossum skjønne annet enn at dette er en superspennende mulighet for toppkreatører med solide og internasjonale ambisjoner.

-Vi har blitt et av de største byråmiljøene i Norge i antall hoder, vi vinner priser i Cannes, har enorm selvtillit på egen markedsposisjon og vi tjener penger. Vi tror og håper det vil ha positiv effekt på gode kreatører i bransjen som orienterer seg mot nye muligheter og miljøer, avslutter Fossum.

Se innslag fra Kampanje TV.

 

FAKTA

Accenture Interactive ser etter fire roller som sammen skal utgjøre sentralrekken i byråets kreative tjenestetilbud. Teamet vil få ansvar for å forløse sterke kreative konsepter på vegne av Accentures nasjonale og globale kunder og målsettingen er å bidra til å posisjonere byrået sterkere nasjonalt og internasjonalt som en attraktiv og kreativt ledende samarbeidspartner. Det er uttalt en tydelig ambisjon om at konseptene som utvikles skal bli anerkjent i nasjonale og internasjonale reklame- og kommunikasjonskonkurranser, for å bidra til å lage et tydelig målbilde om å lage god kommunikasjon på vegne av Accentures kunder, samt å bidra i posisjoneringen av byråets tjenester.

Rollene som skal besettes er to kreatører (fortrinnsvis et etablert kreativt team), en strategisk sterk rådgiver og en prosjektleder. 

Kreativt team

Vi søker et konseptuelt sterkt kreativt team med store ambisjoner som kan forløse internasjonalt prisvinnende kommunikasjonskonsepter for våre kunder.

Strategisk rådgiver

Vi søker en markedsstrategisk sterk rådgiver som er vant til å jobbe på CMO- og toppledernivå og som kan bidra til å oversette forretningsstrategiske problemstillinger til gode markedsstrategier og kreative briefer .

Senior prosjektleder

Vi søker en faglig sterk prosjektleder som skal sørge for at våre kreatører og rådgivere får god støtte på prosessledelse, produksjon og administrasjon, og som er vant til å jobbe på toppledernivå.

Vil du vite mer om rollene og Accenture Interactive kan du kontakte Nejra nejra@mediabemanning.no, Henrik henrik@mediabemanning.no eller Eivind eivind@mediabemanning.no

 

 

Del artikkelen