Color Line søker UX designer

 

Color Line søker UX designer
Color Line søker UX designer
Se nøkkelkompetanse



Color Line er Norges største og et av Europas ledende selskap innen nærskipsfart. Selskapet opererer seks skip på fire linjer mellom Norge, Sverige, Danmark og Tyskland, med cruise på ruten mellom Oslo og Kiel, transport på rutene mellom Larvik og Kristiansand til Hirtshals, og transport og shopping på ruten mellom Sandefjord og Strømstad. I tillegg til person- og godstransport driver Color Line konferanse og messer, hotelldrift, restauranter, butikker, underholdning og turproduksjon.

Selskapet sysselsetter ca 2.350 årsverk i fire land, og er i dag det eneste rederiet i den internasjonale passasjer- og godstrafikken i regelmessig trafikk til og fra Norge, med skip registrert i norsk skipsregister og med norsk eierskap samt norsk hovedkontor.

Color Line transporterer årlig nesten fire millioner passasjerer f. I tillegg transporteres ca 900.000 personbiler og ca 180.000 fraktenheter, som tilsvarer over 20 prosent av den årlige godstrafikken landeveien over Svinesund (2016).


 

Ecommerce har ansvaret for å skape effektive, nytenkende og engasjerende salgs- og markedsløsninger for Color Line. Vi designer og utvikler løsninger for både trykte og digitale flater og arbeider med kontinuerlig forbedring for å understøtte forretningens mål. Alltid med kunden i fokus.

Color Line satser tungt på digitale kanaler for markedsføring og salg av transport, cruise og pakkereiser i Norge, Danmark, Tyskland og Sverige. Vår reisebutikk, colorline.no og øvrige domener, er selskapets største salgskanal. I tillegg arbeider vi med digitale løsninger som skal hjelpe kunden gjennom hele kundereisen. Vi arbeider med kontinuerlig forbedring, med mål om at Color Line sine digitale salgs- og markedsløsninger skal bli blant de aller beste.

Til å bli med på den spennende reisen videre søker vi nå en

Erfaren UX designer

Vi søker en erfaren UX designer som kan ta ansvar for å utarbeide gode brukeropplevelser i Color Lines digitale salgs- og markedsløsninger gjennom hele kundereisen. Vi skal nå i gang med flere konkrete prosjekter hvor UX designer vil ha en viktig og avgjørende rolle.

Som UX designer i Color Line vil du få ansvar for å lage intuitive og brukervennlige løsninger for alle Color Lines digitale flater. Du må bidra på alle steg i designprosessen med kundeinnsikt, kundeoppgaver, businessforståelse, konsept og konseptskisser, løsningsforslag og endelig interaksjonsdesign og spesifisering. Du vil jobbe i et tverrfaglig team med grafisk designer, ansvarlig CX og tett med webredaktører, frontend og backend som alle er en del av Ecommerce avdelingen.

Dine mest sentrale arbeidsoppgaver vil være:

  • Konseptutvikling, interaksjonsdesign og brukeropplevelse på colorline.no og øvrige domener, ut fra en helhetlig forståelse av kundereisen (fra annonsering via reiseinformasjon og prissøk, til booking og optimalisering av reisen på «min side»)
  • Visualisere ideer og konsepter i wireframes
  • Lage klikkbare prototyper som brukes i brukertesting
  • Lage detaljerte spesifikasjoner av brukeroppgaver og akseptansekriterier knyttet til design
  • Jobbe tett med grafisk designer, innholdsprodusenter, utviklere og test, for å sikre at endelig brukeropplevelsen blir som designet

Vi ser etter deg som har:

  • Høyere utdannelse innen interaksjonsdesign, industridesign eller human-computer-interaction, eller tilsvarende. Manglende utdannelse kan kompenseres av relevant erfaring.
  • Flere års erfaring som interaksjonsdesigner
  • En sterk evne til å visualisere og forklare utfordringer
  • Erfaring med å skrive kravspesifikasjon knyttet til interaksjonsdesign
  • Erfaring med å jobbe og samarbeide med kollegaer med ulikt faglig ståsted og erfaringsgrunnlag
  • Erfaring med å jobbe smidig, brukersentrisk, målstyrt og interativt 
  • Erfaring med å jobbe med kundereiser 
  • God teknisk forståelse 
  • Erfaring med universell utforming
  • Behersker Sketch og Invision

Du kjennetegnes ved at du:

  • Er skikkelig god på konseptutvikling og interaksjonsdesign, oppdatert på trender og liker å lage intuitive og lettbente løsninger
  • Er god på å balansere forretningsmål med brukerbehov
  • Er initiativrik og selvgående og kan være inspirator og pådriver for gode brukeropplevelser
  • Liker å bruke data og innsikt for å forbedre brukeropplevelsen
  • Kan jobbe effektivt, strukturert og selvstendig
  • Trives å jobbe og samarbeide med kollegaer med ulikt faglig ståsted
  • Har blikk for tekst (microcopy) som en del av interaksjonsdesign
  • Kan fasilitere problemløsning
  • Ønsker å lære nye ting, bli bedre på det du gjør og i tillegg liker du å dele kunnskapen med andre.
  • I tillegg er det viktig at du kan identifisere deg med våre verdier «Bryr oss», «Bygger tillit», «Bryter vei». 

For nærmere opplysninger om stillingen ta kontakt med Victor eller Ole i Mediabemanning. Ønsker du å vise din interesse for stillingen, tar vi gjerne mot noen ord i form av en søknad, sammen med din CV via lenken ”Søk på stillingen” på denne siden.

Søknadsfristen er 31. desember, men vi anbefaler deg å søke snarest.

Vi tar ditt personvern på alvor. Vi ber deg derfor om å sende søknad og CV via lenken i annonsen som fører deg inn i Mediabemanning sitt rekrutteringssystem. Da kan vi behandle din søknad og dine opplysninger på en trygg og sikker måte. 

 


Del artikkelen

Kontaktpersoner