Coop Norge søker mediasjef (vikariat)

Coop Norge søker mediasjef (vikariat)
Coop Norge søker mediasjef (vikariat)
Se nøkkelkompetanse

- Kundenes egen handelsaktør

Coop er en av Norges største handelsaktører med mer enn 1100 dagligvarebutikker og 110 byggevarehus over hele landet. Coop eies av mer enn 1,6 millioner kunder gjennom deres medlemskap i ett av 79 samvirkelag. Samvirkelagene eier fellesorganisasjonen Coop Norge SA, som har ansvar for Coops felles innkjøp, grossist og logistikkvirksomhet, kjedeadministrasjon, merkevarebygging og medlemsprogram.

Coop Norge SA driver ytterligere virksomhet gjennom sine datterselskap Norsk Butikkdrift AS, Coop Norge Eiendom AS og Coop Norge Industri. Totalomsetningen for Coop i Norge er på 56 milliarder kroner.

Coop sin sentrale markedsavdeling har ansvaret for å markedsføre alle kjeder samt egne merkevarer (EMV) og Coop mormerke (Masterbrand). Coop er blant Norges aller største annonsører og utøver også en betydelig sponsorvirksomhet. Markedsavdelingen kan by på et sterkt fagmiljø med mange spennende og interessante oppgaver.


Vår nåværende mediasjef skal delta i et sentralt innovasjonsprosjekt, og vi har derfor behov for en vikar for henne fra januar til desember i 2019. Stillingen er plassert i markedsavdelingen og rapporterer til assisterende markedsdirektør.

Som mediasjef vil du holde i vårt daglige kundeforhold til mediebyrå (PHD) og jobbe ut mot andre sentrale leverandører på mediesiden. Du vil bidra til å optimalisere vår bruk av ulike mediekanaler, og være pådriver for medieinnovasjon og datadrevet marketing. Det vil også være behov for prosjektledelse av effektive og spennende data- og medierelaterte tiltak og initiativ. Du være del av et kunnskapsrikt og erfarent team av markedssjefer, produktsjefer og digitale spesialister og ha tilgang på noen av landets fremste fagressurser internt og eksternt. 

Vi ser etter deg som har relevant erfaring med mediekjøp, planlegging, analyse og rapportering av dette. Du kan ha tilegnet deg denne erfaringen som markedssjef, produktsjef, medierådgiver eller strategisk rådgiver i mediehus eller konsulentmiljø. Det er avgjørende at du har solid erfaring fra å jobbe med media og annonsering fra et større og komplekst miljø tilsvarende Coop Norge.

 Andre ønskede kvalifikasjoner og egenskaper:

  • Høyere utdannelse innen markedsføring
  • Bred kommersiell markeds- og kommunikasjonsforståelse
  • Gjerne MRA 1 og 2-godkjenning
  • Prosjektledererfaring
  • Gode resultater og referanser fra relevant jobb
  • Flink til å jobbe i team, inkluderende, inspirerende og motiverende
  • Dyktig relasjonsbygger

 

Stillingen har oppstart i begynnelsen av januar 2019 og vi oppfordrer deg til å søke så snart som mulig, søkere vil bli behandlet fortløpende. Frist for å vise interesse for stillingen er 25. november. Har du spørsmål om vikariatet, ta kontakt med Camilla Bartnes eller Eivind Ruud Johnsen.

Del artikkelen

Kontaktpersoner