Discovery Networks Norway søker CRM-ansvarlig

Vil du jobbe med kundekommunikasjon og formidle det beste innholdet fra noen av Norges og verdens største TV-kanaler? Da er du kanskje vår nye CRM-ansvarlig.

Foto: Discovery Networks
Foto: Discovery Networks
Se nøkkelkompetanse

Discovery Networks Norway er en norsk mediegruppe eid av det amerikanske TV-nettverket Discovery Communications. På verdensbasis har Discovery 2,9 milliarder abonnenter, fordelt over mer enn 220 land og territorier. Den norske virksomheten teller ca. 170 ansatte og holder til i moderne lokaler i Nydalen i Oslo. Vi er et mediehus i sterk medvind og har de siste årene vokst fra å være én middels stor norsk TV-kanal, TVNorge, til å bli et sterkt mediehus som også bistår de åtte reklamebærende kanalene FEM, MAX, VOX, TLC, Discovery Channel, Eurosport, Eurosport 2 og Eurosport Norge. Discovery-gruppen opererer også strømmetjenesten Dplay, som gir direkte tilgang til samtlige ovennevnte kanaler.


Er du en som liker å ha det moro på jobb og er opptatt av godt godt innhold på ulike flater? Har du i tillegg tanker om hva som er utslagsgivende for økt kundetilfredshet, gode kunderelasjoner og hvordan vi kan øke antall aktive abonnenter? Da vil vi gjerne vite mer om deg.

Dplay er en strømmetjeneste som bringer sammen innhold fra noen av de største TV-kanalene. Det betyr innhold i verdensklasse innen kategoriene underholdning og dokumentarer. Vi opplever økt etterspørsel etter godt innhold og gode strømmetjenester og vi ser etter deg som kan ta ansvaret for å ivareta og utvikle kundetilfredsheten blant våre kunder.

Vi ser etter deg som kan jobbe strategisk for Dplay Norge med mål om å øke antall abonnenter og redusere kundefrafall. Du har høy gjennomføringsevne og som har erfaring med forbrukersegmentering og optimalisering av produktanbefalinger. Det er viktig for oss at du er en omgjengelig og god kommersiell strategisk rådgiver, og at du er god på å analysere forbrukermålinger slik at vi kan øke våre forretningsmessige og kommersielle muligheter. Hos oss vil du jobbe spesifikt med Adobe Campaign Standard samt andre produkter i Adobe Suite for å forbedre kommunikasjon med forbrukere og ved remarketing kampanjer.

Du vil jobbe tett med øvrige kolleger på CRM og interessenter internt med mål om å utvikle en visjon for kundelojalitet samt implementere dette i organisasjonen.

Du skal:
• Planlegge og gjennomføre CRM-kampanjer, følge med på forbrukertrender og introdusere nye forretningsmuligheter
• Dele CRM best-practices på tvers av bedriften for å gi andre avdelinger konkurransefortrinn i forbrukermarkedet
• Samle og analysere forbrukerdata for å sikre effektivitet i kampanjer
• Administrere alle aspekter av direkte markedsføring til forbrukere, gjennomføring og budsjettering
• Samle og analysere data, samt rapportere resultater til de ulike interessenter internt
• Samarbeide tett med produktutviklerteamet ved Operations Director for å optimalisere og utnytte dataflyt og CRM-verktøy
• Samarbeide med Dplay Programming Lead for å optimalisere og sikre distribusjon av lokalt innhold
• Ha tett samarbeid med Social Media Manager om det rette innholdet for markedsføringen av Dplay

Vi tror du har:
• Minst 3 års utdanning (markedsføring, forretning o.l)
• Sterke språkkunnskaper rettet mot forbrukere
• Erfaring med kundesegmentering, måling og analyse
• Kjennskap til datastyrte beregninger (AARRR – Acquisition, Activation, Retention, Revenue & Referral)
• Erfaring med å utvikle omfattende livssyklusprogram og strategier til å innhente nye kunder til merkevaren
• Kunnskap og forståelse av dagens nye e-handelsstrategier, trender og teknikker som konsekvent gir Dplay en lead posisjon i forbrukermarkedet
• Gode engelskkunnskaper, både muntlig og skriftlig.
• God erfaring med digital markedsføring: Affinities, målgrupper, segmentering, retargeting etc.
• Superbruker i Adobe Campaign Standard, Google og Facebook Marketing Suite”
• Kjennskap til ulike verktøy for digital video publisering
• Er brennende engasjert i å skape gode kundeopplevelser, måle resultater og effekt av aktivitet

Verktøy:
• Adobe Campaign Standard
• All Funnel
• Analytics
• Forbrukerdata
• SoMe editor

For mer informasjon om stillingen ta kontakt med Nejra Kudra eller Eivind Ruud Johnsen i Mediabemanning.

Søknadsfrist: snarest


Del artikkelen

Kontaktpersoner