Discovery Networks Norway søker Multiplatform Account Manager

Til Discovery Networks Norway søker vi nå en ambisiøs, innovativ og nysgjerrig Multiplatform Account Manager. 

Se nøkkelkompetanse

Discovery Networks Norway er en norsk mediegruppe eid av det amerikanske TV-nettverket Discovery Communications. På verdensbasis har Discovery 2,9 milliarder abonnenter, fordelt over mer enn 220 land og territorier. Den norske virksomheten teller ca. 140 ansatte og holder til i moderne lokaler i Nydalen i Oslo. Vi er et mediehus i sterk medvind og har de siste årene vokst fra å være én middels stor norsk TV-kanal, TVNorge, til å bli et sterkt mediehus som også bistår de åtte reklamebærende kanalene FEM, MAX, VOX, TLC, Discovery Channel, Eurosport, Eurosport 2 og Eurosport Norge. Discovery-gruppen opererer også strømmetjenesten Dplay, som gir direkte tilgang til samtlige ovennevnte kanaler.


Som Multiplatform Account Manager i Discovery Networks Norway vil du få innpass i et kunnskapsrikt og motivert miljø, med tilgang på store ressurser i form av research/analyse, salgsstøtte og kreativitet. I dine arbeidsoppgaver inngår både å drifte en portefølje av eksisterende annonsører, men minst like viktig blir det å finne og vinne kunder som ikke er på kanalene i dag. Den jobben innebærer aktivt salgsarbeid og krever en uredd fremtoning, stå-på-vilje og godt humør.

Din profil
Du er en forretningsorientert og kommersielt tenkende person med et sterkt ønske om å jobbe med et av landets sterkeste medieprodukter. Vi har et miljø preget av tempo, lagarbeid og entusiasme, og du må ha evne til å lære og jobbe selvstendig – samtidig som du ser verdien av å utvikle deg sammen med oss. Vi har sett at sporty mennesker trives i vårt miljø. Du er opptatt av markedsføring og salg, og har planer om å investere arbeid, motivasjon og kløkt i et nettverk og en karriere innenfor en bransje i spennende omstilling. Vår transformasjon fra det linjære til det digitale er lærerikt og en meget attraktiv reise for den rette kandidaten. 

Din bakgrunn og personlighet
Foruten utdanningsbakgrunn fra økonomi, administrasjon eller markedsføring, har du gode økonomiske og tallmessige evner, sterke kommunikasjonsevner og sans for nøyaktighet og detaljer. Det er en stor fordel med erfaring fra salg eller en annen rolle som innebærer kundeansvar i business-to-business, men viktigst er at du er en energisk, utadvendt, læringsvillig og imøtekommende person.

  • Minimum 3-årig høyere utdanning innen økonomi, administrasjon eller markedsføring (lengre og relevant arbeidserfaring kan kompensere for manglende utdanning).
  • 1-2 års salgserfaring med gode resultater fra B2B segmentet 
  • Erfaring fra og kompetanse i digitale kanaler styrker søknaden 
  • Erfaring fra mediebransjen (kjøp, salg elle rådgivning til annonsører) er et pluss
  • Erfaring med komplekse forhandlinger er en stor fordel
  • Erfaring med anvendbar analyse vil bli meget nyttig

Vi tror på å lære opp, trene og utvikle både faglige og personlige egenskaper. Du vil få opplæring og inngående forståelse i TV/Mediefaget. Vi vil være en inkluderende, engasjerende og utfordrende arbeidsgiver for rett person.

Om du har kvalifikasjonene som trengs, og har lyst til å være med på vinnerlaget, ser vi fram til å motta din søknad.  Jobben er lokalisert i salgsavdelingen som holder til i moderne og hyggelige lokaler i Nydalen, Oslo. 

Har du spørsmål angående stillingen kan du ta kontakt med Anna Blom Rian eller Eivind Ruud Johnsen hos Mediabemanning. Søknadsfrist er snarest og søknader vil bli vurdert fortløpende. 

Del artikkelen

Kontaktpersoner