Discovery Networks søker Customer Acquisition and Retention Marketing Specialist

Foto: Discovery Networks
Foto: Discovery Networks
Se nøkkelkompetanse

Discovery Networks Norway er en norsk mediegruppe eid av det amerikanske TV-nettverket Discovery Communications. På verdensbasis har Discovery 2,9 milliarder abonnenter, fordelt over mer enn 220 land og territorier. Den norske virksomheten teller ca. 170 ansatte og holder til i moderne lokaler i Nydalen i Oslo. Vi er et mediehus i sterk medvind og har de siste årene vokst fra å være én middels stor norsk TV-kanal, TVNorge, til å bli et sterkt mediehus som også bistår de åtte reklamebærende kanalene FEM, MAX, VOX, TLC, Discovery Channel, Eurosport, Eurosport 2 og Eurosport Norge. Discovery-gruppen opererer også strømmetjenesten Dplay, som gir direkte tilgang til samtlige ovennevnte kanaler.


Er du en som trigges av kunderelasjoner og lojalitet, og kan bli en del av vårt team som jobber med abonnenter, seere og hvordan vi kan redusere churn? Discovery Norge ser etter en person med god teknisk forståelse og erfaring i performance marketing.

Vi ser etter deg som føler at du lever for kunden, som er opptatt av kundereise og loyalty management. I en rolle hos oss skal du planlegge og utvikle strategier for kundetilfang og lojalitet i nært samarbeid med markedsførere og byråer. I samarbeid med kolleger internt skal du sikre at alt materiell og innhold blir levert i tide og i samsvar med merkevareverdiene.

Du er god på kundeinnsikt og analyser, og benytter data som grunnlag for strategiske avgjørelser som skal bidra til å øke vårt kundegrunnlag, beholde de kundene vi har, samt forutse trender. Ditt fokus og din kompetanse innen data og innsikt blir avgjørende for at vi skal kunne ta strategiske valg som understøtter den digitale utviklingen, samt maksimere kommersielle muligheter. Du må være komfortabel med å presentere underlag som dette for vår ledergruppe.

Ved siden av flere års operativ erfaring i performance marketing, fra byrå eller markedsavdeling, må du ha en god teknisk forståelse. Du er ”open minded”, en utpreget lagspiller og vant med å jobbe i en matriseorganisasjon med flere interessenter. Du er nysgjerrig, tester gjerne ut nye ideer, og du er interessert i å lære bort samt lære mer om ditt eget fag. Denne stillingen vil fungere operativt og analytisk i nært samarbeid med innholds- og markedsføringsteamet.

Hovedansvarsområder:
• Overvåkning av digitale markedsføringskanaler som Facebook, PPC, SEO, Display, Affiliates. Analysebaserte anbefalinger for å øke konverteringer.
• Bruke data for å gi en overbevisende begrunnelse for fremtidige strategier som skaffer og beholder kunder, samt forutse trender.
• Administrere aktiviteter ved å svare på tilbakemelding, presentere ideer og samarbeide med ulike team for å levere en kontinuerlig tilbakemelding til kunden over hele virksomheten uavhengig av kanal.
• Lage digitale markedsføringskonsepter, strategisk analyse og definere digitale strategier.
• Gjennomføre forbrukssegmenteringsmodeller. Kjøre kontinuerlig optimalisering av produktanbefalinger, kryssalg og merchandising muligheter, basert på forretningsmål.
• Jobbe med Adobe Campaign Suite.

Ønskede kvalifikasjoner:
• 5+ års erfaring med digital markedsføring.
• Sterke analytiske ferdigheter.
• Sterke språkkunnskaper i direkte til kundekommunikasjon.
• Forståelse av webanalysepakker; Google Analytics eller lignende.
• Dyp forståelse av kundens behov og brukeropplevelse.
• Bakgrunn i kundesegmentering, målretting og analyse.
• Trygg på å utvikle et omfattende livssyklusprogram for strategisk å drive innkjøp, engasjement og vekst etter kundesegment, samt utvikle strategier for å rekruttere og etablere nye kunder inn i merkevaren.
• Snakker godt norsk. Meget dyktig i skriftlig og muntlig engelsk.
• Minst 3 års utdanning (markedsføring, forretning eller lignende), inkludert praksis i domenet.

Beregninger:
• Churn
• Abonnent volumer/Subscribers volumes
• Kundeoppkjøpskostnader/Costumer Acquisition Costs
• Kundetilfredshet/Costumer Satisfaction Metrics

Ferdigheter:
• Erfaring i Adobe Campaign Suite
• Web Analytics
• Kjennskap til kundetrakt
• Analytiske ferdigheter
• Samarbeid
• Forbrukerforhold

For mer informasjon om stillingen ta kontakt med Nejra Kudra eller Eivind Ruud Johnsen i Mediabemanning, eller markedssjef Rebecca Rørmark i Discovery.

Vi tar ditt personvern på alvor. Vi ber deg derfor om å sende søknad og CV via lenken i annonsen som fører deg inn i Mediabemanning sitt rekrutteringssystem. Da kan vi behandle din søknad og dine opplysninger på en trygg og sikker måte. Søknadsfristen er 2. januar 2019.
Del artikkelen

Kontaktpersoner