Harald A. Møller AS søker Customer & Campaign Analyst

Er du en analytiker som kunne tenke deg å jobbe med å forbedre og utvikle kundekommunikasjonen hos Harald A. Møller AS? 

Harald A. Møller AS søker Customer & Campaign Analyst
Harald A. Møller AS søker Customer & Campaign Analyst
Se nøkkelkompetanse

Harald A. Møller AS er Norges største bilimportør og importerer Volkswagen, Audi, ŠKODA og SEAT. Harald A. Møller er en del av konsernet Møller Mobility Group som har mer enn 4300 medarbeidere i Norge, Sverige og Baltikum. Med en totalomsetning på over 26 milliarder kroner er Møller Mobility Group et av Nord-Europas ledende bilkonsern.


Vi leter etter en Customer & Campaign Analyst som kan hjelpe oss med å ta forholdet til kundene våre til neste nivå. Som analytiker hos oss er det viktig at du kan benytte din kompetanse innen data og innsikt til å definere nye muligheter, samt sikre kontinuerlig forbedring og optimalisering av vår kundekommunikasjon i digitale kanaler. For oss er det også viktig at du er god på å evaluere resultater av kommunikasjonen vi gjør opp mot fastsatte mål. Du er proaktiv og identifiserer nye forretningsmuligheter for våre kunder og for Harald A. Møller AS, og du spiller en avgjørende rolle i utviklingen av kommunikasjon med våre kunder slik at de blir enda mer fornøyde med oss.

Vi ser etter deg som trigges av å utvikle innsiktsdrevet kundekommunikasjon som gir en god kundeopplevelse og økt forretningsverdi. Du er oppriktig nysgjerrig og har stor interesse for å forstå kundene og deres behov. Du kommer til å være en del av et nyopprettet team på fire personer bestående av deg, en Marketing Technology Specialist, en Content Manager og en Marketing Operations Manager som også vil lede teamet. Sammen skal dere peke ut retning og drifte utviklingen av Harald A. Møllers direkte kundekommunikasjon og optimalisere kundeopplevelsen gjennom hele den digitale kundereisen. Du vil jobbe med hele organisasjonen og med alle våre forskjellige merker: Audi, Volkswagen, ŠKODA, SEAT, Volkswagen Nyttekjøretøy og ha et nært samarbeid med vårt forhandlernettverk og forhandlerkjeder.

Fordi hele bilindustrien er i endring, rigger vi oss til en transformasjon der målet inkluderer økt kundefokus og økt digitalisering. Vi har ambisjoner om å være best i klassen! Du og ditt team vil være en viktig del av denne transformasjonen.

Hovedoppgaver

  • Oppfølging av kommunikasjonsaktiviteter og måling av effekter på kort og på lang sikt gjennom kampanjeanalyser
  • Planlegge, implementere og følge opp tester 
  • Implementering av tiltak for å sikre kontinuerlige forbedringer 
  • Forvandle forretningsspørsmål til analyse som gir praktisk innsikt slik at vi forbedrer kundeopplevelsen, optimaliserer markedsføringstiltak og kan styre forretningsutviklingen
  • Analysere ulike aspekter av kundeadferd for å utvikle ideer og utviklingsforslag for kundeopplevelse og kundedialoger
  • Bidra i prosjekter og svare på ad hoc-forespørsler
  • Gi råd om våre kunders atferd og behov på tvers av organisasjonen, samt støtte strategiske forretningsinitiativer med datadrevet innsikt
  • Holde deg oppdatert på trender og beste praksis i CRM

Krav til erfaring og spesifikk kompetanse

  • Forståelse for kundedialog og kundereise
  • Du har erfaring som digital analytiker og gjerne med kampanjeanalyse
  • Du har benyttet verktøy som Google Analytics og andre dataanalyseverktøy. Det er også en fordel om du har kjennskap til Google Data Studio
  • Du har erfaring med CRM eller jobbet noe med utdrag fra CRM eller database
  • Du har noen års høyere utdanning innen økonomi, matematikk, statistikk, informatikk eller andre relevante fag

Personlige egenskaper

  • Du er i rollen som en spesialist, men har lett for å formidle din kunnskap til andre, enten det er markedsfører eller IT-utvikler 
  • Du har stor interesse for å forstå kundene og deres behov. Slik hjelper du oss i å bli enda bedre på kundeoppfølging og -dialog 
  • Du har høy integritet i det analytiske arbeidet ditt, men velger samarbeid i teamet foran egen prestisje
  • Er analytisk, strukturert, drevet og resultatrettet

Søknadsfrist for denne stillingen er snarest og vi behandler søkere fortløpende, så vår anbefaling er at du viser din interesse så snart som mulig og via lenken på denne siden. Har du øvrige spørsmål knyttet til stillingen kan du kontakte Anna Blom Rian eller Eivind Ruud Johnsen i Mediabemanning. 

Vi ser frem til å høre fra deg!​​

Del artikkelen

Kontaktpersoner