KLP søker CRM Analytiker

Er du et analytisk og digitalt hode og som trives med å jobbe på tvers av forretningsområdene? KLP søker nå etter en ung og lovende CRM Analytiker. 

 

Om KLP - Rekrutteringsfilm tekst from KLP on Vimeo.

Se nøkkelkompetanse

KLP er med sine over 950 ansatte og en forvaltningskapital på 652 milliarder kroner, Norges største livsforsikringsselskap. Vi har kontorer i Oslo, Bergen og Trondheim. KLP er eid av kundene. Vi leverer trygge og konkurransedyktige pensjons-, finans- og forsikringstjenester til kommuner, fylkeskommuner og helseforetak, samt deres virksomheter og ansatte. I KLP er det å ta samfunnsansvar en naturlig del av vår daglige drift. Les mer om oss på klp.no


25 helseforetak. 399 kommuner. 2500 bedrifter. Sykepleiere, bibliotekarer, ambulansesjåfører, barnehagelærere og alle andre som vier sin arbeidsinnsats – noen ganger hele livet – til tjeneste for fellesskapet. I dag har over 900.000 nordmenn pensjonen sin hos oss.

 

KLP er en fremtidsrettet finansaktør som ønsker å ta en tydeligere posisjon i markedet. Vi søker derfor etter en CRM Analytiker som skal sikre datainnsamling og analyse om våre kunder. Du må også kunne bruke denne innsikten og videreformidle anbefalinger for hvordan vi kan gjøre forbedringer, øke salg og utvikle nye tjenester som gir verdi. 

 

Vi søker deg som har et analytisk og digitalt hode og som trives med å jobbe på tvers av forretningsområdene. Stillingen rapporterer til CRM Manager og vil inngå i seksjonen Analyse og CRM i divisjon Kommunikasjon og Marked. Analyse og CRM er en ny seksjon som skal bidra til bedre kundeinnsikt i konsernet. Seksjonen bidrar både på strategisk, taktisk og operasjonelt nivå og har et spesielt ansvar for strategisk kundeinnsikt for å støtte konsernet og divisjonene i arbeidet med forretningsutvikling og digital transformasjon. Hovedoppgaver innenfor CRM er å sørge for optimal utvikling og utnyttelse av konsernets CRM-system og på den måten legge til rette for god kundeopplevelse, effektive prosesser og økt innsikt om kunder og medlemmer.

 

Arbeidsoppgaver

  • Bygging av prediksjonsmodeller for datadrevne aktiviteter for kommunikasjon og salg
  • Tilrettelegge uttrekk og kampanjer og gjennomføre målinger av aktiviteter
  • Oppsett av rapporteringsløsninger/dashboards i MS CRM og i SAS datavarehus/Qlik
  • Tilrettelegge løsninger for datakvalitet, kobling av databaser og informasjon på tvers av forretningsenheter
  • Delta i ulike prosjekter
  • Bidra i utarbeidelse av business cases
  • Bearbeide og strukturere kundedatabaser med SQL tilrettelegging for analyse

Kompetanse

  • Universitets- eller høyskoleutdanning på masternivå innen matematikk, finans, informatikk eller statistikkfag
  • Har kunnskap om og/eller erfaring med datamodellering og dataanalyse, f.eks datamining, scoring og prediktiv analyse og bruk av verktøy som R, Python, SAS og SQL
  • Visualisering og rapportering

Egenskaper:

  • Drives av mulighetene data gir for innsikt og beslutningsstøtte
  • Er forretningsorientert, løsningsorientert, strukturert og handlekraftig
  • Liker analyse og statistikk og holder deg faglig oppdatert
  • Kommuniserer godt med IT og forretningsområder

 

Hvorfor er KLP spennende?

Hos oss vil du få spennende utfordringer i et stort finanskonsern i stadig utvikling. Vi har et godt arbeidsmiljø med kompetente og motiverte medarbeidere, og vi har konkurransedyktige betingelser og gode pensjons- og velferdsordninger. Vi holder sentralt til i KLP-huset i Bjørvika i Oslo.

 

Vi tar ditt personvern på alvor. Vi ber deg derfor om å sende søknad, CV og portfolio/nettside via lenken i annonsen som fører deg inn i Mediabemanning sitt rekrutteringssystem. Da kan vi behandle din søknad og dine opplysninger på en trygg og sikker måte. Søknadsfristen er 18. november, men vi anbefaler deg å søke snarest.

 

 

Del artikkelen

Kontaktpersoner