Lampehuset ser etter digitale spesialister med en lysende fremtid

De siste tre årene har Lampehuset hatt en vekst på 37%. Nøkkelen til suksess ligger i medarbeidernes kompetanse og at Lampehuset evner å levere det kundene etterspør – både på nett og i de fysiske butikkene. 

 

Foto: Lampehuset
Foto: Lampehuset

-Vi kan glede oss over gode tall, men det kommer ikke av seg selv. Vi gjør det godt fordi vi er offensive og satser stort, både i butikk og på nett. Vi ønsker og liker vekst, og vi trigges av dette. I tillegg er vi flinke i faget vårt og vi evner å levere det vår målgruppe etterspør, sier kjedeleder Dan Eng.
Bare fra 2016 til 2017 økte Lampehuset omsetningen med 10%, og for kjedelederen og hans kolleger er det en glede at Lampehuset er den aktøren som er størst i bransjen, men også den som vokser mest.
-Vi er den aktøren som har størst endringer og fremdrift på utviklingen. Nå satser vi også digitalt og vår ambisjon er at vi skal være med i teten av den digitale utviklingen. Vi måler oss ikke primært mot vår bransje, men mot hele varehandelen, inklusive utenlandske aktører. Og nettopp derfor oppretter vi nå to nye stillinger på dette området, forteller Eng.

Varierte arbeidsoppgaver
Lampehuset søker nå en digital designer og en performance marketing manager. Som medarbeider på kjedekontoret kan man få stor påvirkningskraft på selskapets utvikling utover sitt dedikerte fagfelt.
-I tilsvarende stillinger hos oss er det varierende arbeidsoppgaver. Vi er et relativt lite team på kjedekontoret i forhold til det totale ansvarsområdet og vi har mange prosjekter. Derfor vil de som ønsker det ha mulighet til å være med på prosjekter utenfor sitt daglige fagfelt, og med det få innsikt og utvikling på nye områder, sier Eng.

I stadig utvikling
Han tror at ansvar i den rollen man har, personlig utvikling og bratt læringskurve er noe av grunnen til at de som jobber på kjedekontoret trives på jobb.
-Har man riktig innstilling og leverer godt, så får man raskt fritt spillerom og gjerne flere ansvarsområder. Det ligger til rette for god personlig utvikling. Vi er en organisasjon hvor det er veldig kort vei fra idé til beslutning og gjennomføring, så jeg tror medarbeiderne også opplever at vi er i stadig utvikling, sier han.
Lampehuset som kjede består av 45 butikker over hele landet. De er i dag den ledende faghandel-kjeden innen belysning og har over 50 års erfaring i bransjen.

Les mer om stillingene her.



Del artikkelen