Lindorff jakter på historieforteller med et digitalt hjerte

 

Foto: Lindorff
Foto: Lindorff

Lindorff hjelper folk med å finne gode løsninger på deres betalingsutfordringer - Nå ønsker Lindorff å styrke teamet sitt med digitale innholdsmarkedsførere som klarer å formidle suksesshistoriene og mulighetene som finnes, sier markedssjef Janne Helland Solberg. 

Lindorff er godt kjent som Norges største inkassobyrå, men selskapet har satt seg en viktigere visjon enn kun å levere inkassotjenester. Selskapet skal lede næringslivet og folk flest til en sunn økonomi.

- Vi skal både hjelpe folk med å finne gode løsninger på deres betalingsutfordringer og hjelpe bedrifter med å redusere risiko. Dette skal vi kommunisere godt til alle utenfor våre egne fire vegger. Vi kommuniserer til kunder i næringslivet og til privatpersoner som skylder penger, derfor er det viktig for oss når og hvordan vi kommuniserer med målgruppene våre, sier markedssjef Janne Helland Solberg.

Derfor styrker Lindorff teamet i markedsavdelingen og søker deg som ser at dette er en spennende kommunikasjonsutfordring.

To selskaper blir ett

I dag har Lindorff en sterk merkevarekjennskap i Norge på 72 prosent. Dette endrer seg når selskapet i løpet av de neste to årene skal rebrandes, etter å slått seg sammen med Intrum Justitia og ha blitt verdens største i bransjen. Det nye selskapet skal hete Intrum.

- Vi går fra å være i 12 land til å nå være i 24. Dette er en spennende reise som vår nye innholdsmarkedsfører får være med på og være med på å forme, sier Solberg.

Digital kundekommunikasjon

Samfunnet er i konstant endring og markedet for kredittjenester gjennomgår raske endringer. Kundene krever mer, og de som skylder penger nås i nye kanaler i dag. En kritisk suksessfaktor er at kundekommunikasjonen henger sammen med den digitale transformasjonen vi er inne i.

- Vi har som ambisjon å sette nye standarder innen digital kundebetjening og kundereiser, og har mange spennende prosjekter på gang innen Robotics og AI, sier Helland Solberg.

Lindorffs satsing på å hjelpe privatpersoner med å unngå økonomiske problemer, krever mer av alle som jobber med markedskommunikasjon. Når og hvordan selskapet treffer de som sliter med problemer, samt forstå hvordan selskapet kan hjelpe, er avgjørende.

Karrieremuligheter

Å ta vare på kundene er ett viktig fokus. Men Lindorff er også opptatt av å ta vare på egne medarbeidere og deres utviklingsmuligheter.

- Vi jobber kontinuerlig med å utvikle og forbedre oss, og kompetanseutvikling er satt i system gjennom vårt eget Lindorff Academy. For å beholde verdifull kompetanse er vi opptatt av å gi våre medarbeidere karrieremuligheter og rekruttere internt. Det er nok noe av årsaken til at mange av oss som jobber i Lindorff trives godt i selskapet og blir her over tid, avslutter hun.

Lindorff har kontorer i Oslo, Trondheim, Bergen og Røyken. Selskapet har omtrent 700 ansatte, og er en del av det børsnoterte inkassokonsernet Intrum i Stockholm. Kommunikasjons- og markedsavdelingen holder til i Oslo, og jobber på tvers med de andre landene.

innholdsmarkedsfører - søk på stillingen her
Del artikkelen