Ny leder til Mediebyråforeningen

Vi søker en engasjert fagperson som brenner for mediefaget og som kan ta stafettpinnen videre og lede Mediebyråforeningen inn i fremtiden.

Foto: Mediebyråforeningen
Foto: Mediebyråforeningen
Se nøkkelkompetanse

Mediebyråforeningen er en uavhengig og åpen forening som jobber for å styrke mediebyråenes utvikling og faglige kvalitet i Norge. Våre viktigste oppgaver er å fremme og synliggjøre mediebyråenes faglige kompetanse, etiske standard og den verdiskapningen mediebyråene bidrar med for sine oppdragsgivere. Vi jobber også for å sikre like konkurransevilkår og å ivareta medlemmenes interesser overfor media, myndigheter og andre samfunnsaktører. Mediebyråforeningen ble etablert i 2011 og har i dag 12 medlemmer.


Vi ser etter deg som har høy kjennskap til mediemarkedet og hvordan mediebyråene jobber. Du vil jobbe med kurs og opplæring, PR og kommunikasjonsarbeid, eventer og arrangementer samt oppfølging av medlemmene.

Du vil få ansvaret for gjennomføring av aktiviteter i form av seminarer og kurs for mediebyråene og deres samarbeidspartnere, innhente og lage rapporter og statistikk angående medieinvesteringer, endringer i markedet og forklare og forsvare disse funnene i relevante fora, medier og kanaler. Du vil arrangere styremøter, medlemsmøter og være ansvarlig for nettsidene og utvikling av disse. Sammen med representanter fra medlemsbyråene vil du legge og gjennomføre kommunikasjonstiltak.

Vi tror du har flere års erfaring fra å jobbe i et mediebyrå, eventuelt fra et tilsvarende byråmiljø eller fra mediekanal. Du har innsikt i mediemarkedet, tjenestene et mediebyrå kan tilby og mekanikkene i mediebransjen. Du følger nøye med på utviklingen av kommunikasjonsfaget, og har multimedial kompetanse. Du trives godt med å jobbe selvstendig, og er en sosial og flink nettverksbygger som får andre til å føle seg vel. Du trives med kommunikasjon og har gode formuleringsevner. Det er en fordel om du har erfaring med kursing, opplæring og foredrag.

Stillingen samarbeider tett med styreleder og vil hovedsakelig omfavne tre områder: Mediefaglig utvikling, kommersialisering og kommunikasjon/PR.

Det er viktig at du har gode prosjektlederegenskaper, da det vil være en betydelig andel koordinering og oppfølging av medlemsbyråer, eksterne samarbeidspartnere, bransjeorganisasjoner og andre interessenter i medie- og kommunikasjonsbransjen.

Vi tilbyr en selvstendig og spennende jobb midt i den norske mediebransjen.

Du kan registrere din søknad via linken i annonsen. Ta kontakt med Ole eller Eivind i Mediabemanning dersom du har spørsmål til stillingen eller prosessen.

 

Del artikkelen

Kontaktpersoner