Oculos bygger videre

Med stor pågang av nye kunder i 2018 posisjonerer Oculos seg enda tydeligere som den ledende norske aktøren innen kundelojalitet og digital kundedialog. Nå er de på jakt etter flere dyktige medarbeidere.

 

Administrerende direktør Tom Orvei, Chief Operating Officer Toralf Waaktaar-Slokvik og resten av Oculos kan smile bredt over nye sterke merkevarer på sin kundeliste. Foto: Jørn Eriksson
Administrerende direktør Tom Orvei, Chief Operating Officer Toralf Waaktaar-Slokvik og resten av Oculos kan smile bredt over nye sterke merkevarer på sin kundeliste. Foto: Jørn Eriksson

Kampen om forbrukernes oppmerksomhet blir stadig tøffere. Administrerende direktør Tom Orvei og resten av kollegene i Oculos opplever stor etterspørsel etter sin ekspertise når det gjelder loyalty management, kundeklubb og digital kundedialog.

-Det siste halve året har vi fått navn som Boots Apotek, Interflora, David Andersen og Møbelringen på vår kundeliste. Disse kundene kommer til oss fordi de har tatt innover seg viktigheten av kundedata, og sett hvilke muligheter ny teknologi gir, sier Tom Orvei.


De beste teknologene


Oculos sin kjernekompetanse er markedsføring som skaper en ekte og troverdig dialog med kundene. Selskapet tar ansvar for design, foto, video og tekst, og bruker innholdet i de kanalene kundene foretrekker å bli snakket til.

-Det kan for eksempel være via e-post, sosiale medier eller annen digital annonsering, sier Chief Operating Officer Toralf Waaktaar-Slokvik.

-Vi skaper relevant kommunikasjon på bakgrunn av innsamlet kundedata, og måler kontinuerlig effekten for kunden. Dette gjør Oculos til det aller beste fagmiljøet på vårt område. Vi har teknologi og kompetanse som gjør at vi både kan automatisere disse prosessene og tenke litt annerledes rundt kundereise, og det har vi lyktes med, utdyper han. 


Viktig byråpartner


Oculos har gått fra å være en teknisk leverandør og et tungt fagmiljø med teknologer, til å ta posisjonen som en viktig byråpartner med ekspertise på dialog og bruk av kundedata. Samtidig utvikler byråbransjen seg i en retning der kundedata og CRM blir stadig viktigere. Oculos er tydelige på at de ikke ønsker å drukne i byråer som skal være gode på alt.

-Vi skal bli enda tydeligere på det vi er aller best på: størst og best kompetanse på loyalty management og innholdstjenester. Oculos skal dessuten være et selskap der de beste menneskene innen våre fagområder har lyst til å jobbe. Her får de flest spennende utfordringer, og dermed muligheten til å utvikle seg, sier Waaktaar-Slokvik.

Opplever stor etterspørsel


Introduksjonen av lojalitetsplattformen Voyado på det norske markedet har vært en stor suksess for Oculos. En rekke nye og eksisterende kunder har valgt Voyado den siste tiden. 


-Vi opplever helt klart stor entusiasme for en slik plattform, forteller Tom Orvei.

-Mulighetene Voyado gir våre kunder innen retail og varehandel er noe markedet har ønsket seg. Vi er både glade og stolte over å kunne tilby dette, og etterspørselen gjør at vi nå trenger påfyll av flinke folk, avslutter han. 

 

Hold deg oppdatert på ledige stillinger hos Oculos her.

Akkurat nå søker de:

 

FAKTA

  • Oculos er et ledende loyalty management-byrå med spisskompetanse innen kundeklubb og lojalitetskonsepter.
  • Forretningsområdene dekker strategi, teknologi, marketing og analyse & innsikt. 
  • Oculos jobber med flere kjente, nasjonale og internasjonale kunder innen retail, bil, transport, telecom, media, hotell, reiseliv med mer.
  • Selve navet i Oculos sitt arbeid er deres dyktige ansatte og lojalitetsplattformen Voyado.
  • Selskapet ble etablert i 1998, har i dag 40 ansatte og kontorer i Oslo og Stockholm.

Del artikkelen