Oculos søker CRM- og kampanjeanalytiker

Er du en CRM analytiker som kunne tenke deg å jobbe i et av Norges fremste miljøer innen digital kundedialog og kommunikasjon, med fokus på lojalitetsprogrammer?

Foto: Oculos
Foto: Oculos

Oculos er et ledende teknologi- og marketingselskap med spisskompetanse innen kundelojalitet, kundeklubb og CRM. Vi hjelper våre kunder i å lykkes med digital markedsføring innen en rekke kanaler. Vi tilbyr forretningsområder innen strategi, teknologi, marketing og analyse. Vi jobber i dag med flere kjente, nasjonale og internasjonale kunder innen retail, bil, transport, telecom, media, hotell, reiseliv, blant annet. Selve navet i vårt arbeid er våre dyktige ansatte og lojalitetsplattformen Voyado. Kombinasjonen av teknologi- og marketing-miljø gir oss et bredt og spennende fagmiljø. Selskapet ble etablert i Norge i 1998, har i dag 40 ansatte og kontorer i Oslo og Stockholm.


Lojalitetsprogrammene til våre kunder har flere millioner medlemmer som til sammen etterlater millioner av digitale spor. Hvordan kan vi bruke disse dataene til å skape en mer personalisert kundereise?

 

Vi ser etter en CRM- og kampanjeanalytiker som kan benytte sin erfaring og kompetanse innen data og innsikt til å definere nye muligheter, samt jobbe med kontinuerlig forbedring og optimalisering av våre kunders kommunikasjon i digitale kanaler. For oss er det viktig at du er proaktiv, at du er god på å evaluere resultater av kommunikasjonen vi gjør opp mot fastsatte mål og at du har evne til å identifisere nye forretningsmuligheter for våre kunder. Du vil spille en avgjørende rolle i utviklingen av kommunikasjonsaktiviteter og innhold, og vi ser etter deg som kan få både kolleger og kunder til å skinne.

Vi tror du trigges av å utvikle innsiktsdrevet kundekommunikasjon som gir en god kundeopplevelse og økt forretningsverdi. Vi ser etter deg som er en utpreget lagspiller og flink til å gjøre andre gode. Du er i rollen som en spesialist, men har lett for å formidle din kunnskap til andre, uavhengig av fagområde. Du er oppriktig nysgjerrig og har stor interesse for å forstå kundene og deres behov. Slik hjelper du oss i å bli enda bedre på kundedialog og digital kommunikasjon, med fokus på lojalitetsprogrammer. Du har i tillegg høy integritet i det analytiske arbeidet ditt. 


Du kommer til å bli del av et tverrfaglig team som sammen skal peke ut den videre retningen for mange av våre kunder når det gjelder kundedialog, kampanjer og innhold.

Hovedoppgaver

  • Benytte data og innsikt til å forbedre kundeopplevelsen
  • Analysere ulike aspekter av kundeadferd for å utvikle idéer og utviklingsforslag for kundeopplevelse og kundedialoger
  • Foreslå og implementere tiltak for å sikre kontinuerlige forbedringer
  • Følge opp kommunikasjonsaktiviteter og måle/analysere resultater av disse 
  • Planlegge, implementere og følge opp tester
  • Gi råd om våre kunders atferd og behov på tvers av organisasjonen basert på datadrevet innsikt
  • Holde deg oppdatert på trender og beste praksis i CRM


Krav til erfaring og spesifikk kompetanse

  • Forståelse for kundedialog og kundereise
  • Du har erfaring som digital analytiker og gjerne med kunde- og kampanjeeanalyse
  • Du har benyttet verktøy som Google Analytics, andre dataanalyseverktøy eller tilsvarende teknologier
  • Du har erfaring med CRM eller jobbet noe med utdrag fra CRM eller database
  • Du har noen års høyere utdanning innen økonomi, matematikk, statistikk, informatikk eller andre relevante fag
  • Du har gjerne erfaring med multivariant-analyse og er vant med å bruke statistiske verktøy som for eksempel SPSS, SAS, Statistica, Qlik Wiew

Vi kan tilby et spennende selskap i vekst hvor du kan påvirke og forme stillingen. Hos oss vil du få ansvar og store utviklingsmuligheter og du vil jobbe i et inspirerende og dynamisk miljø preget av tempo og faglige utfordringer. Vi kan love et hyggelig jobbmiljø hvor du gleder deg til å møte dine kollegaer hver dag, samt gode betingelser.

Vi behandler søknader fortløpende og vår anbefaling er at du viser interesse så snart som mulig via lenken på denne siden. Har du øvrige spørsmål knyttet til stillingen kan du kontakte Anna i Mediabemanning.

Vi ser frem til å høre fra deg!

Del artikkelen

Kontaktpersoner