Naug & Venner rigger for vekst

Reklamebyrået Naug & Venner er offensive og legger lista enda høyere enn før. Flere ressurser er på vei inn i byrået, men først skal en ny kreativ leder på plass.

Foto: Christian Gottschalk og Thorbjørn Naug, Naug & Venner
Foto: Christian Gottschalk og Thorbjørn Naug, Naug & Venner

-Naug & Venner har brukt 2017 på å definere hvor vi skal og hva vi skal være i årene som kommer. Nå er vi i en posisjon til å vokse og vi er klare til å ta det neste steget, sier Christian Gottschalk, ny byråleder i Naug & Venner.

I oktober ble det kjent at reklamebyrået hadde ansatt ny byråleder. Christian Gottschalk (42) kommer fra rollen som merkevaresjef i BMW-gruppen i Nord-Europa.

- Det skjer mye spennende hos oss og vi har behov for flere ressurser. Vi skal ha på plass en kreativ leder og vi skal posisjonere oss innen fagområder hvor vi kan vokse i årene fremover, sier han.

Best på engasjement og proaktivitet

Naug & Venner AS ble startet 1. februar 2015 i kjølvannet av at verdens største kommunikasjonskonsern, britiske WPP, trakk seg ut av Bates og det norske reklamemarkedet. Siden da har byrået to år på rad kommet på 2. plass i kåringen Årets Byrå.

- Andreplassen i Årets Byrå er basert på en score av flere faktorer, men på to områder er vi helt i særklasse. Innen ”engasjement” og ”proaktivitet” slår vi alle andre byråer uansett størrelse i konkurransen med god margin, sier Gottschalk.

Hva er det med Naug & Venner som gjør at dere er best på akkurat dette?
- Jeg tror vi er mer enn normalt opptatt av kundene våre, veldig fleksible og dynamiske, og ikke minst involverende. Samspill og god dialog mellom byrå og kunde gjør at det skapes en energi som bidrar til gode resultater, sier Thorbjørn Naug.
- Som kunde blir man tatt på alvor. Naug & Venner er et solid og seriøst byrå som lytter til kunden og som utfordrer. Og utfordre skal vi gjøre mer av, sier Gottschalk.

Satser på nye fagområder

Byrået skal bredde tjenestetilbudet. Dette innebærer å ansette en ny kreativ leder, men også performancemarkedsføring, strategi, innsikt og merkevareanalyse.

- Vi legger lista høyt både på vegne av oss selv og våre kunder. Vi kommer derfor til å rekruttere nye ansikter innen disse fagområdene fremover fordi kundene og markedet generelt etterspør disse tjenestene, sier byrålederen.
Så langt har byrået lykkes godt med å bygge en kultur der engasjement for kundene er noe av det viktigste av alt. I dette ligger også et mot til å utfordre kunden.

- Utfordre må også den nye kreative lederen vår gjøre, i tillegg til at vedkommende må være uredd, idérik og konseptuell. Han eller hun må ha jobbet med sterke merkevarer tidligere, og kunne vise til gode resultater og prosjekter som har fått en viss anerkjennelse. Vår nye kreative leder blir helt sentral både internt i byrået og for våre kunder, avslutter Naug.


Kreativ leder - søk på stillingen her

Del artikkelen