RiksTV søker senior Art Director

Foto: RiksTV
Foto: RiksTV
Se nøkkelkompetanse


Får du frysninger av stockfoto og visuelle profiler som spriker i alle retninger? Mener du som oss at en sentral byggestein i en sterk merkevare er en tydelig, distinkt og konsistent visuell profil. En visuell profil som underbygger merkets identitet og som gjør at det fremstår som tydelig og enhetlig i alle kontaktflater – i alt fra de store reklamefilmene til grensesnittet i våre apper. Ja, da kan du være den vi søker.

Vårt mål er intet mindre enn å skape Norges sterkeste merkevare, og for å gjøre det søker vi deg som kan ta eierskap til vår visuelle profil. RiksTV er nå i en fase hvor vi jobber med å revitalisere merkevaren og du vil være sentral i dette arbeidet. Du vil få ansvaret for å forvalte, videreutvikle og sikre implementering i alle flater. I det ligger det at du får, og tar, et overordnet eierskap til vår visuelle identitet samt at du vil være utøvende gjennom å produsere materiell til et bredt spekter av flater/kanaler. Du vil ha ansvaret for at kollegaer i RiksTV, eksterne byråer og konsulenter bruker vår visuelle profil og guidelines på riktig måte. Rollen vil også omfavne oppfølging av interne designressurser på tvers av team, i et variert spekter fra emballasje til digitale annonser.

Stillingen er plassert i vår markedsavdeling som har ansvaret for merkevaren RiksTV og all kommunikasjon, men vil i stor grad jobbe på tvers i vår kommersielle avdeling som inkluderer salg.

Utover at du er en meget dyktig AD søker vi deg som er idérik og en utpreget lagspiller. Du vil sammen med et engasjert internt team også jobbe tett med vårt reklamebyrå med både å utvikle og implementere aktiviteter. Du vet at gode resultater skapes gjennom samarbeid og at sterke merkevarer bygges i fellesskap.

Ansvar:
• Overordnet eierskap til vår visuelle identitet, våre brand guidelines. Herunder støtte organisasjonen og eksterne byråer med rådgivning, identitets- og designretningslinjer, koblet til langsiktige mål og strategier
• Sikre en sterk og gjenkjennelig RiksTV-merkevare
• Utvikling av kommunikasjonsmateriell for RiksTV. Herunder blant annet; ikoner, annonser til digitale flater, annonser til DM-er, CRM-utsendelser og messemateriell
• Kvalitetssikre materiell som produseres av interne designere og våre samarbeidspartnere

Personlige egenskaper & kompetanse
• Utøvende senior grafisk designer/senior Art Director med lang erfaring fra reklamebyrå, designbyrå eller fra markeds- eller designavdeling

• Idésterk, konseptuell og god formsans
• I tillegg til at du behersker de vanlige verktøyene som InDesign og Photoshop er det ønskelig med sterk digitalkompetane (HTML5-kompetanse er en fordel) samt erfaring med produksjon av enkle animasjoner/filmproduksjoner
• Gode samarbeidsevner. Du forstår at din rolle er en del av noe større og at man er avhengig av samarbeid i hele organisasjonen for å forløse RiksTVs fulle og hele potensiale
• Et ryddig hode som takler mange baller i luften samtidig
• Evne til å ta ansvar for jobben fra A-Å
• God til å presentere tankene/ideene dine
• Interesse for TV og mediebransjen er en fordel

Hva vi tilbyr:
Hos oss får du en utfordrende og spennende hverdag i en bransje i enorm utvikling med produkter som er synlige og engasjerende for brukerne. Vi holder til i moderne lokaler på Økern, med takterrasse, treningsrom, bordtennisbord, shuffleboard, et fantastisk torg med egen kokk og vi har topp moderne møterom.

Vi er en kompetansebedrift med gode utviklingsmuligheter, og vi har et ungt og godt sosialt miljø. Utover konkurransedyktige betingelser får du fleksible arbeidstider og ferieavvikling.

For mer informasjon om stillingen ta kontakt med Nejra Kudra eller send en søknad via linken i annonsen snarest. Husk å legge ved en link eller PDF til din mappe.

Om RiksTV
RiksTV har som mål å være en ledende tilbyder av levende bilder på alle flater teknologien muliggjør. TV-markedet og folks seervaner er i sterk endring, og våre produkter og strømmetjenester tilpasses nye TV-vaner. I takt med utviklingen, må også vi utvikle og forbedre oss kontinuerlig. I RiksTV jobber vi derfor etter smidig arbeidsmetodikk, vi sikrer gevinster gjennom kontinuerlige måling, evaluering og optimalisering: test - lær - bruk.

RiksTV er en TV- og underholdningsdistributør som så dagens lys i 2007 da de analoge TV-signalene ble slukket. Fra den gang har selskapet utviklet seg enormt og vi tilbyr i dag en TV-opplevelse på kundens premisser. Tjenestene tilbys enten via en SMART-boks, som leverer TV og underholdning både via bakkenett og internett, på en hvilken som helst mobiltelefon eller nettbrett, eller på siste generasjon Apple TV, hvor som helst i landet.

RiksTV omsetter nå for over 1,2 milliarder norske kroner i året, og har en sunn økonomi og drift som legger til rette for spennende investeringer i fremtiden.

Ansatte i RiksTV har et brennende engasjement for å lage Norges beste TV-opplevelse, vi har et innovativt miljø og er innsiktsdrevet i vårt arbeid.

Del artikkelen

Kontaktpersoner