RiksTV søker SoMe Manager - vikariat

Kjenner du hjertet banke litt ekstra når du engasjerer i sosiale medier? Får du stjerner i øynene av flere likes? Men mest av alt, er du opptatt av å levere resultater basert på tydelige målsetninger? RiksTV har et stort uforløst potensiale i sosiale medier og vi søker nå etter en SoMe Manager.

Foto: RiksTV
Foto: RiksTV


Vi har knappe 40 000 følgere på Facebook, 1500 på Instagram og har enda ikke utforsket Snapchat. Vi tror at potensialet er mye større og at mulighetene er mange. Ser du de samme mulighetene som oss? Drømmer du om å jobbe med en godt kjent merkevare i sosiale medier? Vi ser etter deg som er faglig sterk og lidenskapelig opptatt av sosiale medier og som kan hjelpe oss å bygge kjennskap, kunnskap og skape engasjement om tjenestene og innholdet som vi leverer i sosiale medier.

Du vil være en del av en ambisiøs markedsavdeling som har det overordnede ansvaret for merkevaren RiksTV, og kommunikasjon i egne, kjøpte og fortjente flater. I RiksTV jobber vi “litt annerledes” enn i mange andre organisasjoner. Vi er mindre opptatt av titler og roller, men veldig opptatt av at teamet i felleskap løser oppgaver basert på tydelige mål. Du vil imidlertid være den faglige spydspissen, og hovedansvarlige, for vår tilstedeværelse i SoMe.

Arbeidsoppgaver:

Være ansvarlig for å ta ut kampanjer, markeds- og kundeaktiviteter i sosiale medier. Dette inkluderer planlegging, gjennomføring og evaluering av aktivitetene. Skrive engasjerende tekster og lage annonsekreativer til for eksempel Facebook eller Instagram. Publisere poster på “veggen” og iverksette annonsering med tilpassede budskap mot ulike målgrupper (nye og eksisterende kunder). Videreutvikle vår tilstedeværelse i sosiale kanaler, både de kanalene vi allerede er i og de vi ennå ikke har utforsket. A/B-teste kreativer/budskap og optimalisere opp mot relevante KPI-er for kampanjen/aktiviteten. Vi er over snittet opptatt av effekt og er ute etter deg som er like opptatt av dette som oss.

Du har erfaring med:

• Planlegge, produsere og publisere innhold i sosiale medier
• Lage innhold som engasjerer med tekst, film og bilder
• Segmentering, målgruppekjøp og annonsering
• Måle, analysere og optimalisere innholdet som produseres
• Bilderedigeringsverktøy som Photoshop, Sketch eller liknende
• Analytisk og metodisk markedsføring hvor kunnskap og innsikt ligger til grunn for ideer og endelige uttak
Med fordel:
• Videoredigeringsverktøy som Premier Pro, Finale Cut eller liknende
• Foto- og videoerfaring. Samt enkel lyssetting

Personlige egenskaper:

• Genuint faglig interessert i sosiale medier som kommunikasjons-/markedsføringskanal
• Du besitter den perfekte kombinasjonen av operativ, kreativ og analytisk evne, i den rekkefølgen
• Du har et godt humør, sprer glede og har genuin interesse og entusiasme for jobben din
• Du er initiativrik og med stor gjennomføringskraft
• Svært god norsk skriftlig fremstillingsevne
• Du forstår når det er bedre å gå for rask seier, og når det er bedre å kjøre gjennom en omfattende løsning
• Du ser stor verdi av teamsamarbeid: «Helheten er mer enn summen av dens deler»
• Du er over snittet interessert i TV, film og serier

Hva vi tilbyr:

Hos oss får du en utfordrende og spennende hverdag i en bransje i enorm utvikling med produkter som er synlige og engasjerende for brukerne. Vi holder til i moderne lokaler på Økern, med takterrasse, bordtennisbord, shuffleboard, et fantastisk torg med egen kokk og vi har topp moderne møterom. SoMe Manager vil bli en del av markeds- og kommunikasjonsteamet i RiksTV.

Vi er en kompetansebedrift med gode utviklingsmuligheter, og vi har et ungt og godt sosialt miljø. Utover konkurransedyktige betingelser får du fleksible arbeidstider og ferieavvikling.

 

RiksTV har som mål å være en ledende tilbyder av levende bilder på alle flater teknologien muliggjør. TV-markedet og folks seervaner er i sterk endring, og våre produkter og strømmetjenester tilpasses nye TV-vaner. I takt med utviklingen, må også vi utvikle og forbedre oss kontinuerlig. I RiksTV jobber vi derfor etter smidig arbeidsmetodikk, vi sikrer gevinster gjennom kontinuerlige måling, evaluering og optimalisering: test - lær - bruk.

RiksTV er en TV- og underholdningsdistributør som så dagens lys i 2007 da de analoge TV-signalene ble slukket. Fra den gang har selskapet utviklet seg enormt og vi tilbyr i dag en TV-opplevelse på kundens premisser. Tjenestene tilbys enten via en SMART-boks, som leverer TV og underholdning både via bakkenett og internett, på en hvilken som helst mobiltelefon eller nettbrett, eller på siste generasjon Apple TV, hvor som helst i landet.

RiksTV omsetter nå for over 1,2 milliarder norske kroner i året, og har en sunn økonomi og drift som legger til rette for spennende investeringer i fremtiden.

Ansatte i RiksTV har et brennende engasjement for å lage Norges beste TV-opplevelse, vi har et innovativt miljø og er innsiktsdrevet i vårt arbeid.



Del artikkelen

Kontaktpersoner