Schjærven Reklamebyrå søker strategisk Planner

Som strategisk Planner jobber du på tvers av kundeforholdene med å utvikle og presentere strategisk rådgivning til Schjærven Reklamebyrås kunder. Planneren skal jobbe tett med de kreative teamene og rådgiverne for å sikre at Schjærven leverer effektiv reklame basert på innsikt og strategisk tenkning. Vi ser etter deg som vil ta ansvaret for å utvikle målgruppeinnsikt og oversette dette til gode strategier og inspirerende kreative briefer. Du blir en viktig ressurs i våre strategiske prosesser og i arbeidet med å oversette forretningsmål til treffsikker kommunikasjon.

Foto: Schjærven
Foto: Schjærven
Se nøkkelkompetanse

Schjærven-gruppen er et av Norges største kommunikasjonshus med over 180 ansatte, bestående av selskapene Schjærven AS (konsern), Schjærven Reklamebyrå, Schjærven Sthlm (Sverige), Clockwork (Studio og Film), Re:Media (Mediebyrå), Madington (digitalt produksjonsselskap) og Produksjonssjefen (print-broker).

Schjærven Reklamebyrå ble i mai 2018 slått sammen med Empefire og Schjærven Pilot og er spesialister på retail marketing. Dette gir en resultatorientert tilnærming som er svært relevant for alle annonsører i dagens marked.

Vi jobber med flere av Norges og Nordens største annonsører som Power, XXL, Vita, NorgesEnergi, Bohus, Block Watne, OBOS, Krogh Optikk og andre.

Vårt reklamekonsept ”Salg kan kjøpes” er like relevant i dag som det var da Stein Schjærven startet selskapet i 1962.

Hos oss finner du et kompetent fagmiljø og et uformelt fellesskap med kunden i fokus.


Du har strategisk erfaring fra kreative miljøer, er lidenskapelig opptatt av innsikt og trender og trives i kunderommet. Din oppgave blir å verdiøke våre kundeleveranser gjennom en bedre målgruppeforståelse og gjennom å spisse briefene til våre kreative team ytterligere, slik at kommunikasjonen vi lager for våre kunder skaper enda bedre resultater. Du er godt vant til å jobbe både med langsiktige markedsstrategier og kampanjeorientert.

Arbeidsoppgaver:
• Utvikle kreative briefer basert på innsikt
• Fasilitere og utvikle merkevare- og posisjoneringsstrategi for Schjærvens kunder
• Eierskap og forståelse for kundenes forretningsområder og strategiske mulighetsrom
• Rådgivning på effektiv bruk av mediekanaler basert på kundesegmenter og kundereiser
m.m

Kvalifikasjoner
• Relevant erfaring innen strategisk konseptutvikling
• Bred forståelse for ulike mediekanaler og datadrevet kommunikasjon
• Relevant utdannelse på høyskole- eller universitetsnivå
• Entusiasme for effektiv reklame som driver salg
• Engasjert lagspiller som vil jobbe med bransjens hyggeligste folk

Vi tror du sitter i en rolle som strategisk planner, strategisk rådgiver eller innsikts-leder i et kreativt miljø i dag, eller at du har en nøkkelrolle i en markedsavdeling og søker deg tilbake til et kreativt byrå. Det er viktig at du har erfaring med kreative arbeidsprosesser og er vant til å jobbe godt med både kreatører, kunder og andre konsulenter.

For mer informasjon ta kontakt med Henrik Sandberge eller Ole Janzso i Mediabemanning. 

Del artikkelen

Kontaktpersoner