Storebrand søker kreativ leder

Vi leter etter en kreativ, strategisk og operativ faglig leder som skal ta ansvar for at Storebrands verdier, visjoner og merkevareplattform speiles i alle vår kommunikasjon. En som med kreativ og faglig pondus bygger bro mellom vår forretningsstrategi, våre verdier, vårt samfunnsansvar og våre konseptuelle kommunikasjonsuttak. En som forstår merkevarebyggingens rolle i forretningsutviklingen og kan bidra til å forløse kreativt gode kommunikasjonskonsepter.

Foto: Storebrand
Foto: Storebrand
Se nøkkelkompetanse

Storebrand forvalter pensjonspengene til over 1,2 millioner nordmenn. Vi er Norges største kapitalforvalter etter Oljefondet, med over 620 milliarder kroner i forvaltningskapital. Vi jobber for å sikre best mulig avkastning for kundene våre på en bærekraftig måte. Storebrand ble i år kåret til verdens mest bærekraftige finansselskap, av Global 100-rankingen. Vi er en analytisk og innsiktsdrevet markedsavdeling med høy kompetanse og gjennomføringskraft, og nå skal vi styrke vår kreative kommunikasjonsstrategi.


Du vil jobbe med alt i fra helhetlig og strategisk forankring av vår kommunikasjonsstrategi i konsernledelsen, til å være den som definerer hva som er innenfor og utenfor vår merkevareplattform og som sørger for å prosesslede gjennomføringen av ulike prosjekter og produksjoner. Gjennom innsikt og nytenkning vil du jobbe for å utvikle reklame- og kommunikasjonskonsepter i tett samarbeid med interne ressurser og våre byråer. Stillingen skal bidra til å løfte det kreative nivået på Storebrands markedsføring og gjøre kreativitet til et kommersielt fortrinn.

Du er dyktig på å holde et overordnet perspektiv, du trives med å holde presentasjoner og du er flink til å sørge for at gode ideer og planer blir satt i produksjon og gjennomført. Du er langsiktig og du er nytenkende og flink til å utfordre rammene for hvordan vi markedsfører oss. Vi ser etter deg som har bevist at du kan bidra til å skape varige kommunikasjonskonsepter som snakker til hjertet, flytter persepsjoner og bidrar til å utvikle bedre og mer bærekraftig forretning.

Vi tror du kommer fra en rolle som kreativ leder eller strategisk planner i et reklamebyrå, eller at du er senior rådgiver med god konseptuell kompetanse i et reklame-, design- eller digitalbyrå, eller at du har en rolle som markedssjef/markedsdirektør i en sterk og tydelig merkevare i dag. Det er viktig at du har erfaring med å jobbe mot konkrete forretningsmål og at du er kommersielt orientert. Du har en tydelig og synlig bransjerøst, og du søker deg til en faglig orientert rolle hvor du kan dyrke din interesse for å dypdykke i kreative problemstillinger hos en av Norges mest interessante merkevarer. Stillingen rapporterer til CMO. 

Spørsmål om stillingen kan rettes til Henrik Sandberg eller Ole Janzso i Mediabemanning, eventuelt til CMO Kathinka Koch Sommerseth i Storebrand på epost kathinka.sommerseth@storebrand.no

 

Del artikkelen

Kontaktpersoner