Ticketmaster gir minner for livet

Med over 1 million besøkende på nettsiden hver måned og arrangementer som passer noen og enhver, er Ticketmaster med på å gi fans gode opplevelser og minner for livet.

 

Marisanna Steen Danielsson kom fra rollen som markedssjef i Norden for Spotify og til Ticketmaster.
Marisanna Steen Danielsson kom fra rollen som markedssjef i Norden for Spotify og til Ticketmaster.

-Det å jobbe med opplevelser som musikk, sport, events og som fansen har følelser knyttet til, er utrolig givende. Vi legger alt til rette for at våre kunder får solgt billetter til sine arrangement, og at fansen finner sin neste og sin beste opplevelse hos oss, sier Marisanna Steen Danielsson, markedssjef i Ticketmaster.
Med over 5 millioner billetter fordelt på over 1000 arrangementer er Ticketmaster Norges ledende markedsplass for arrangementer innen sport, kultur, musikk og festivaler.
-Vår bransje er som mange andre inne i en spennende tid. Digitaliseringen gjør at vi utvikler oss, endrer måten vi jobber på, og ser på hva våre kunder og deres fans vil ha, sier hun.

Skal drive utviklingen
Marisanna Steen Danielsson kom fra rollen som markedssjef i Norden for Spotify. Med bakgrunn og flere år innen tech og musikk har det vært spennende for henne å komme inn i en til dels ny bransje.
-Det er spennende å jobbe for Ticketmaster som er så veletablert, men som også er med på å drive utviklingen av bransjen. Vi tester for eksempel både velprøvd og nyskapende teknologi for å være i front. Personlig setter jeg dessuten stor pris på å sitte sammen med resten av markedsteamet, noe jeg ikke gjorde i Spotify. Det å jobbe tett med kolleger og organisasjonen forøvrig er viktig for at vi sammen skal skape de gode resultatene, sier hun.

Sterk merkevare
Antall besøkende på nettsiden per måned og antall arrangementer per år vitner om at Ticketmaster er en ekstremt sterk merkevare godt etablert og likt av den norske befolkningen.
-Vi har en bredde i tilbudet, har mange unike besøkende på nettsiden og vi er sterke i sosiale kanaler hvor fansen engasjerer seg. Det er en fantastisk posisjon å være i, men det krever også at vi som markedsteam er eksperter som kan våre fagområder og som har en brennende interesse for det vi jobber med, sier hun.

Søker to nye medarbeidere
For Ticketmaster kommer ikke til å hvile på lauvbærene. Ambisjonen er å ta i bruk innovative løsninger som hjelper kundene, fansen og Ticketmasters eget varemerke i tiden fremover.
-Når vi nå skal ansette nye medarbeidere så ser vi etter personligheter som preges av nysgjerrighet, at man våger å ta sjanser og pusher noen grenser. Det er viktig i event-bransjen og det er viktig for at vi skal utvikle oss som aktør. Vi skal også stå opp får vårt eget fagområde og tørre å ha meninger om hva som er det beste for kundene når de skal selge sine billetter og for publikum som skal kjøpe de, avslutter hun.

Ble du nysgjerrig? Akkurat nå søker Ticketmaster etter en CRM & Analyse Manager og en Account Manager.

 

 

Del artikkelen