Varner søker Data Scientist

Ser du mønstre og muligheter der andre bare ser kaos? Elsker du å fordype deg i mengder av data?

Varner søker Data Scientist
Varner søker Data Scientist
Se nøkkelkompetanse

Varner står foran et stort digitalt løft og søker nøkkelpersoner innen digital kommunikasjon, IT, analyse og prosjektledelse.

Varner er et av Nord-Europas største motekonserner med 1500 butikker i 8 land og en raskt voksende netthandel. Blant våre konsepter er Dressmann, Cubus, Carlings, Bik Bok, Urban, Volt, Days Like This og A-Z.

Måten vi handler på endrer seg raskt – og konkurransen er større enn noen gang. Med vår solide erfaring, guts og vinnervilje er vi i en unik posisjon til å forme fremtidens retail- og motebransje. Vi spiller for å vinne og blir aldri mett på suksess.


I Varner Digital Business utvikler og drifter vi den digitale forretningsvirksomheten for alle konsepter. Vi er et internt tverrfaglig miljø med ansvar for digital handel og kundekommunikasjon, kundeinnsikt, analyse, systemutvikling, web design, foto og prosjektledelse. 

Fordelsprogrammene i Varner har nærmere 4.000.000 medlemmer, som til sammen etterlater millioner av digitale spor. Hvordan kan vi bruke disse dataene til å skape en mer personalisert kundereise?

I forbindelse med implementeringen av et helhetlig CXM-system, bygger Varner nå opp sitt analytiske miljø innenfor customer experience og søker i den sammenhengen en Data Scientist. 

Vi søker nå et analytisk og digitalt hode med kremmerteft. Du skal bidra til at vi skaper en sømløs opplevelse på tvers av våre fysiske og digitale kundeflater. Du vil jobbe på tvers i organisasjonen i grensesnittet mellom forretningsutvikling, salg og marked i et omnichannel-perspektiv.

Ditt ansvar blir å sikre datainnsamling og analyse om våre kunders adferd og behov. Deretter må du kunne bruke denne innsikten og kunne videreformidle anbefalinger for hvordan vi kan gjøre forbedringer, øke salg, og utvikle nye tjenester som gir verdi.

 

Dine ansvarsområder:

  • Foreslå og bruke innsikt i forretningsutvikling
  • Være en analytisk og strategisk støttespiller og tilrettelegge for gode beslutningsgrunnlag
  • Sikre at våre data blir konvertert til nyttig innsikt, som kan forbedre kommunikasjonen på tvers av kanaler.
  • Bygge prediksjonsmodeller for å optimalisere/automatisere områder som kunderekruttering, churn og lojalitet.
  • Effektmålinger, lønnsomhetsmålinger
  • Segmentering
  • Oppsett av rapportering og dashboards

 

Ønskede kvalifikasjoner:

  • Høyere utdannelse innen teknologi, statistikk eller business og flere års arbeidserfaring fra tilsvarende stilling eller arbeidsområde
  • Erfaring med analysering av kundeadferd
  • Kunne se helheten og skjønne hvordan dataen kan brukes til å optimalisere en personalisert kundereise
  • Være helhetsorientert og kvalitetsfokusert - din arbeidshverdag vil både være operativ og strategisk.
  • Sterk kompetanse i Excel og Google Analytics
  • Bør ha jobbet med CRM/CXM-systemer
  • Du har gjerne erfaring med multivariant-analyse og er vant med å bruke statistiske verktøy som for eksempel SPSS, SAS, Statistica, Qlik Wiew
  • Det er en fordel, men ikke et krav, om du har erfaring fra et eller flere av disse områdene; MS-SQL, Tekst-analyse, web-analyse, machine-learning, attribusjons-modellering, geografisk analyse (GIS)

 

Personlighet:

Den rette kandidaten har utpregede analytiske evner og forståelse for komplekse sammenhenger. Du har god kommersiell forståelse og operasjonell teft, samt stor arbeidskapasitet og gjennomføringsevne. Du motiveres av å jobbe nede i detaljene, systematisere og skape oversikt uten å miste helhetsperspektivet.

Vi tilbyr deg en spennende jobb i et av Nord Europas største motekonsern, der ambisjonene er høye og mulighetene mange. Vi er opptatt av at folk skal ha det bra på jobb, og har et sosialt og inkluderende miljø.

CXM er et satsingsområde for oss og du får være med på å etablere og bidra i arbeidet som skal bedre kundedialogen, øke salg og videreutvikle kundereisen.

Har du øvrige spørsmål til denne stillingen kan du kontakte Anna eller Eivind i Mediabemanning.

For å lese mer om Varner og hvilke ambisjoner vi har knyttet til vår digitale satsning kan du klikke HER

 

Del artikkelen

Kontaktpersoner