Wittusen & Jensen satser på konseptleveranser

Wittusen & Jensen har lagt ut på en reise der de i større grad skal levere hele konsepter tilpasset kundens egne kommunikasjonsflater.

-Jeg trigges av å få være med på å forme en organisasjon og å få medarbeidere og kunder med på en utvikling, sier Hanne Løken Olsen, markedsdirektør Kommunikasjon & Design i Wittusen & Jensen.

 

Markedsdirektør Hanne Løken Olsen tar med seg erfaringene fra byrå-verden inn i Wittusen & Jensen. Ambisjonen er å styrke seg innen leveranse av hele kreative konsepter til kundene.
Markedsdirektør Hanne Løken Olsen tar med seg erfaringene fra byrå-verden inn i Wittusen & Jensen. Ambisjonen er å styrke seg innen leveranse av hele kreative konsepter til kundene.

Det er om lag seks måneder siden Kommunikasjon & Design i Wittusen & Jensen fikk sin nye markedsdirektør Hanne Løken Olsen (40) om bord. Etter nesten 12 år i byråer som Vizeum, iProspect og Carat og i roller som medierådgiver, digital og strategisk rådgiver og avdelingsleder, valgte Hanne å gå over på kundesiden. Det vi undres over er: Hvorfor Wittusen & Jensen?

- I W&J så jeg et uforløst potensial i en bedrift med stolte tradisjoner og leveranser av høy kvalitet. Jeg så også muligheten til å utvikle meg selv, samt utrette noe i en bedrift i utvikling. Jeg opplever at byråene har vært gode på å utvikle seg, og at jeg kan dra god nytte av mine erfaringer derfra. Her kan jeg få bryne meg, benytte den kunnskapen jeg har i et nytt miljø, og forhåpentligvis utgjøre en forskjell, sier hun.

Satser på totallløsninger

Wittusen & Jensen har lagt ut på en reise der de i større grad enn før skal levere hele konsepter til kundene. Til nå har de kanskje vært mest kjent for forbruksvarer til arbeidsplassen. Ikke fullt så mange kjenner til deres kompetanse og styrke innen kommunikasjon og design.
-Vi opplever en økende interesse for hele konsepter, men samtidig tror jeg mange kunder kjenner på at de har lite tid å bruke på merkevarebygging, profilering, kommunikasjon og budskap – og det i en hverdag der det digitale inntoget gjør at ting går så mye fortere. Det blir rett og slett vanskelig å henge med, vanskelig å prioritere. Få har nok tid til å tenke helhetlig på kommunikasjon og på et budskap som kan og bør leve igjennom hele året, sier hun.

12 år i byrå-verdenen

Med bakgrunn fra byråverdenen skjønner Hanne godt hvilke utfordringer kunden står overfor. Da hun jobbet i iProspect var det mange kunder som fortsatt var usikre på performance marketing og hvordan det skulle spille inn i deres tradisjonelle marketing-mix. Og det er nettopp her hun ønsker å bidra.

- Det oppsto en kommunikasjonsutfordring mellom de smarte digitale hodene og kundene. Jeg snakket språket fra begge verdener, så mulighetene mellom det digitale og det tradisjonelle, og kunne oversette fra spesialistene og til kundene.

- Det er denne helheten i kundens egne flater vi i Wittusen & Jensen har ambisjoner om å levere. For å få til det må vi utvikle oss som team og kombinere vår spesialistkunnskap med det konseptuelle, sier hun.

Solid aktør i lang tid 

Det er over 120 år siden Claus S. Wittusen og Paul H. Jensen etablerte sin spesialforretning for kontorer med trykksaker og protokoller i Skippergaten 19 i Kristiania. Mye har endret seg siden den gang, men riktige investeringer over tid har gjort Wittusen & Jensen til en solid og toneangivende aktør i bransjen som fortsatt holder stand.
- Wittusen & Jensen har over tid og i mange faser endret seg, og gjort det med hell. Samtidig som vi som selskap har et trygt og solid fundament, er det en vilje til å endre og utvikle seg. I tillegg er jeg positivt overrasket over kvaliteten og det høye faglige nivået som mine kolleger besitter. De er dødsflinke. Og så skal vi i tiden fremover bli enda tydeligere på vår leveranse av konsepter og helhetlige løsninger slik at dette blir attraktivt i markedet, avslutter hun.

Vil du være med på den videre reisen? Akkurat nå søker Kommunikasjon & Design i Wittusen & Jensen etter en Salgs- og utviklingssjef.

Del artikkelen